به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز شنبه در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام اظهار کرد: اگرچه تاکنون اقدامهای مناسب و چشمگیری برای توسعه کتابخوانی انجام شده ولی باید با تلاش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بیشتر در جامعه نهادینه شود.
وی ادامه داد: مقوله کتاب و کتابخوانی در نظام جایگاه ویژه ای دارد چراکه کتاب نقش کلیدی در رشد و بالندگی انسان داشته و کسی که با کتاب مانوس باشد از نظر عقلانی، فرهنگ و علم و دانش بر جامعه برتری خواهد داشت.
امام جمعه ایلام با بیان اینکه کتاب را باید بهترین رفیق در زندگی و در وقت تنهایی دانست، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه ویژه ای شده و همه باید به سمت کتابخوانی و مطالعه سوق یابند چراکه کتاب بهترین مونس و رفیق انسانهاست.
به گفته وی، چنانچه مردم بویژه جوانان با کتابخوانی سر و کار داشته باشند و وقت خود را با مطالعه پر کنند بدون شک شاهد رشد و تعالی مردم بویژه جوانان در عرصه های مختلف خواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی برپایی نمایشگاه های کتاب را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی مردم با تازه های نشر عنوان کرد که مردم باید از این رخداد مهم فرهنگی استفاده لازم داشته باشند.
به گزارش ایرنا، یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام 18بهمن ماه در سوله غله شهر ایلام با عرضه 57 هزار عنوان کتاب از 228 ناشر و نمایندگی نشر در 183 غرفه فعالیت خود را آغاز و تا 23 بهمن ماه جاری ادامه خواهد داشت.
در مدت سه روز اول برپایی این نمایشگاه تاکنون یک میلیارد ریال کتاب از سوی مردم خریداری شده است.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.