سید کمال الدین میرجعفریان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از جمله این طرح‌ها تقاطع غیر همسطح میدان ارغوان، ساختمان های اداری، آسفالت معابر ، سکونتگاه های غیر رسمی و مسکن مهر و پروژه های تجاری است.
وی افزود: بهسازی و آسفالت راه روستایی، تکمیل هشت کیلومتر (چهار خطه کردن) مسیر 12 کیلومتری محور دهلران - اندیمشک، روکش آسفالت راه مورموری - دهلران نیز از دیگر طرح های آماده بهره برداری در دهه فجر است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: برای اجرای این پروژه های در سطح استان بیش از 190 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
میرجعفریان با اشاره به پروژه های در دست اجرای این اداره کل یادآور شد: هم اکنون 112 پروژه راهسازی شامل راه های اصلی، فرعی و روستایی در این استان در دست اجراست که با بهره برداری تدریجی از آنها طی سال های آینده تحول مهمی در این حوزه ایجاد خواهد شد.
وی گفت: تمامی پروژه های حوزه راهسازی استان ایلام با اجرای طرح جامع و کامل عملیاتی شده اند، تونل کبیرکوه و چهارخطه کردن راه ایلام - مهران از پروژه های مهم راهسازی این استان در سطح ملی بوده که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال اجرا هستند
استان 20 هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای 111 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی است.
توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده ای از ایلام باعث شده این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان های همسایه از حیث راه از کم توسعه ترین مناطق باشد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.