به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ علی جمالی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان با این موضوع که پس از واریز مبالغی به حساب فردی جهت دریافت وام از وی کلاهبرداری شده است، پرونده ای در این پلیس تشکیل شد.
وی افزود: شاکی در تحقیقات خود عنوان داشت که پس از مشاهده یک آگهی مبنی بر فروش وام هایی با نرخ سود پایین در فضای مجازی جهت دریافت وام با شماره درج شده در آگهی تماس گرفته و پس از جلب اعتماد، مبالغی را به حساب وی واریز کرده ولی خبری از پرداخت وام نیست و طرف مقابل دیگر پاسخگوی شماره تلفن و ایمیل خود نمی باشد.
رئیس پلیس فتا ایلام تاکید کرد: با توجه به نوع شکایت با احتمال یک کلاهبرداری گسترده موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با انجام اقدامات گسترده فنی و تخصصی کلاهبردار که یکی از متهمان سابقه دار بود، در یکی از استان های کشور شناسایی و به همراه مستندات پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
سرهنگ جمالی با اشاره به اینکه کلاهبرداران و مجرمان سایبری همواره از اعتماد کاربران سوء استفاده می کنند، یادآور شد: از اعتماد بیش از حد به افراد غریبه در فضای مجازی خودداری کرده و قبل از احراز هویت آنان به صورت دقیق، از تبادل اطلاعات و خرید و فروش با آن ها خودداری کنند.

** کلاه برداری تلفنی همچنان قربانی می گیرد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از وجود کلاهبرداری با روش تماس های تلفنی و فریب کاربران علیرغم آموزش و اطلاع رسانی های گسترده خبر داد.
سرهنگ علی جمالی گفت: پیشرفت فناوری و بیش از پیش گسترده شدن آن به خاطر جذابیت های بالای آن ها روز به روز انسان را به خود وابسته تر می کند بطوریکه کلیه طبقات سطح جامعه را درگیر خود کرده است.
وی ادامه داد: یکی از راحت ترین نوع کلاهبرداری ها یعنی طعمه قرار دادن مردم با استفاده از تلفن است که به بهانه های برنده شدن جوایز از سوی سازمان ها و ارگان های مختلف از افراد هدف خود کلاهبرداری می کنند که علیرغم آموزش ها و اطلاع رسانی های گسترده امروزه همچنان رایج است.
رئیس پلیس فتا ایلام با بیان اینکه کلاهبرداران در این روش با گروه های مختلف ارتباط تلفنی برقرار کرده و در قالب دریافت خدمات، فروش محصولات گوناگون و از همه مهم تر برنده شدن در مسابقات و قرعه کشی ها با فریب دادن اقدام به خالی کردن حساب آن ها می کنند.
جمالی با اشاره به اینکه تنها راه جلوگیری از این نوع کلاهبرداری ها توجه نکردن به این گونه تماس ها و عدم ارسال اطلاعات شماره حساب بانکی و کارت عابر بانک خود است، عنوان داشت: در برخورد با چنین مسائلی ابتدا با طرف مقابل یا سازمان و ارگانی که تماس می گیرد، احراز هویت شود و با افراد دیگری متخصص در این حوزه مشورت های لازم انجام گیرد.
دریافت و انتشار: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.