سمیه عزیزمنش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این بارش ها مقطعی و کم اثر است و دمای هوا نیز به خاطر وجود این ناپایداری های جوی کاهش می یابد.
وی افزود: همچنین از عصر امروز وزش باد به نسبت شدید در برخی نقاط استان آغاز شده که این وزش های باد موجب شکل گیری گرد و غبار محلی در مناطق مرزی استان می شود.
عزیزمنش گفت: از روز جمعه هفته جاری با ورود یک سامانه بارش زا موج جدیدی از بارندگی ها در استان شروع می شود که تا شنبه هفته آینده این بارش ها ادامه دارد.
وی یادآور شد: در صورت تغییر نکردن الگوهای بارشی میزان نزولات جوی این سامانه مطلوب و موثر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در حالی فصل پاییز را پشت سرنهاده که بیشتر ایام پاییز به علت کاهش باران دچار خشکسالی بود که البته در مقایسه مدت مشابه با سال گذشته پاییز امسال از وضعیت بارشی بهتری برخوردار بود.
هرچند پاییز امسال چندین دوره بارش باران رخ داد اما میزان بارش های پاییزی نسبت به میانگین بلندمدت 50 درصد کاهش یافته است.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیشترین بارش در استان ایلام از شهرستان ایوان با 95 میلیمتر ثبت شده که نسبت به پارسال 25 درصد افزایش و در مقایسه با بلندمدت 45 درصد کاهش یافته است.
در این بازه زمانی کمترین بارش ها نیز در شهرستان مهران با 21 میلیمتر بوده که نسبت به بارش های پارسال 100 درصد افزایش و در نسبت به بلندمدت 70 درصد کاهش داشته است.
در پاییز امسال میانگین بارندگی در نقاط مختلف استان ایلام 87 میلیمتر بوده که در مقایسه با سال گذشته 321 درصد افزایش و در قیاس با بلندمدت 42 درصد کاهش داشته است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.