حجت الاسلام حشمت رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری این کارگاه ها توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و استانداری مورد تصویب قرار گرفته و تا پایان ماه جاری برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: برای آموزش به مبلغان مشارکت کننده در اجرای این طرح آموزش های لازم به این افراد داده شده تا در قالب کارگاه ها در مساجد بتوانند آنها را به مردم ارائه دهند.
وی اظهار کرد: مرحله نخست این آموزش ها تا پایان دی ماه برگزار و در مرحله بعدی که تا پایان سال خواهد بود کارگاه های آموزشی دیگر در مناطق مختلف استان برگزار می شود.
رستمی هدف از تشکیل این کارگاه ها را استفاده از ظرفیت مبلغان دینی برای ارائه آموزش های پیشگیری از اعتیاد به مردم بویژه جوانان عنوان کرد.
به گفته وی، مخاطب این آموزش ها اقشار مختلف مردم خواهند بود و در صورت استقبال در سطح گسترده تری اجرا می شود.
وی مبلغان دینی را مهم ترین و مناسب ترین ظرفیت برای ارائه آموزش های مختلف به مردم عنوان کرد و گفت: باید زمینه حضور و جذب هرچه بیشتر این افراد در مناطق مختلف استان فراهم شود.
طی سال های اخیر معضل اعتیاد و مواد مخدر به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی دامن گیر شمار زیادی از افراد جامعه شده و این مساله تلاش مسئولان را برای مقابله با این پدیده دوچندان کرده است.
بر اساس آمارهای غیر رسمی حدود 12 هزار نفر از جمعیت 580 هزار نفری استان ایلام اعتیاد به مواد مخدر دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.