سهیلا ملکشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سهمیه ای برای هنرمندان در بیمه تامین اجتماعی اختصاص یافته که می توانند از محل بیمه یارانه ای تنها با پرداخت تنها 10 درصد از مجموع آن خود را بیمه کنند.
وی ادامه داد: اگر هنرمندان در فرصت تعیین شده نسبت به بیمه خود اقدام نکنند، سهمیه آنها در استان از بین خواهد رفت و به استان دیگر تعلق می گیرد.
مدیرکل تامین اجتماعی ایلام از عموم فعالان رسانه ای استان خواست به منظور برخورداری از مزایای بیمه تامین اجتماعی هنرمندان در سریع ترین زمان نسبت به تکمیل مدارک خود برای برقراری بیمه یارانه ای اقدام کنند.
ملکشاهی همچنین به وجود اتباع خارجی مقیم استان که در فعالیت های مختلف صنعتی مشغول بکار هستند اشاره کرد و گفت: به دنبال ساز و کاری هستیم تا بتوانیم با برقراری بیمه این افراد از آنان حمایت کنیم تا هم از نظر کار و آتیه بیمه ای برای آینده زندگی خود در استان امیدوار باشند.
وی در خصوص برخی از افرادکه تسهیلاتی برای اشتغالزایی دریافت می کنند اما کسی را بیمه نمی کنند، گفت: این افراد شبیه نظام بهره برداری عمل می کنند و از حق افرادیکه باید بکار گیرند و بیمه آنان پرداخت نمایند، خودداری می کنند.
وی از بانک های عامل و صندوق مهر امید استان خواست تا لیست تسهیلات پرداختی خود در زمینه اشتغال را به تامین اجتماعی استان ارسال کنند تا این اداره کل پیگیر بیمه افرادیکه باید با کمک این تسهیلات بکار گرفته شوند، باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، بیمه شدگان اجباری در استان ایلام 67 هزار و ٨٦٢ نفر، بیمه شدگان توافقی ٧٢٣ نفر، مقرری بیمه بیکاری ٦٥٨ نفر ، بیمه های خاص ٣٦ هزار و ٤٢٠ نفر از ( بیمه های خاص شامل مشاغل آزاد، بافندگان، رانندگان، حرف و مشاغل آزاد ، بیمه اختیاری ، کارگران اجباری صنعت ساختمان و سایر قرار دارند.
افراد تحت پوشش بیمه سازمان تامن اجتماعی در استان ایلام ٢٩٥ هزار و ٣٧٦ نفر معادل ٥١ درصد جمعیت استان هستند که از این تعداد ١٠٥ هزار و ٦٦٣ نفر بیمه شدگان اصلی، ١٥٧ هزار و ٧٩٠ نفر بیمه شدگان تبعی، ١٦ هزار و ٩٤٢ نفر تعداد مستمری بگیران اعم از بازنشسته، از کارافتاده و بازمانده است.
بر اساس اعلام آمار، ضریب حمایت در استان ایلام برابر ٩,١ است یعنی به ازای هر ٩.١ نفر بیمه شده یک مستمری بگیر داریم در حالی که این نسبت در کشور ٥.٤ است و ٢٩٥ هزار و ٣٧٦ نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که این تعداد نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.