به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد: مسیر ایلام _ مهران در کیلومتر 9 و در محل تونل راه کربلا به صورت موقت جهت عملیات ایمن سازی از ساعت 9 صبح امروز 19 دی ماه تا ساعت 13 همان روز مسدود خواهد شد.
وی یادآور شد: مسیر جایگزین برای تردد وسایل نقلیه مسیر جاده قدیم ماربره است.
رئیس پلیس راه ایلام تاکیدکرد: این مسیر به جهت پیچ و خم های فراوان، عرض کم و کوهستانی بودن مخاطراتی را خواهد داشت که لازم است رانندگان صبر و حوصله در رانندگی و پرهیز از ارتکاب رفتارهای پر خطر از جمله سبقت و انحراف بچپ را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

** استفاده از وسایل آتش زا در وسایل نقلیه ممنوع است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: استفاده از وسایل آتش زا از قبیل بخاری، پک نیک و اجاق گاز در وسایل نقلیه ممنوع است.
سرهنگ محسن ناصری افزود: برابر بند ۲۰۵۴ جدول جرائم راهنمایی و رانندگی برای رانندگانی که از وسایل آتش زا در وسایل نقلیه خوداستفاده کنند، مبلغ ۴۰۰ هزار ریال جریمه پیش بینی شده است.
وی افزود: بعضی اوقات مشاهده می شود برخی از رانندگان در فصل سرما و برودت هوا برای گرم نگه داشتن فضای داخلی خودرو از وسایل آتش زا و خطرناک مانند پک نیک و اجاق گاز استفاده می کنند.
رئیس پلیس راهور ایلام با بیان اینکه رانندگان فقط مجاز به استفاده از سیستم گرمایشی استاندارد خود وسیله نقلیه هستند، افزود: در صورت رویت چنین مواردی در داخل خودرو، بطور قطع پلیس با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد کرد.
ناصری گفت: افزون بر این برخی از افراد کاسب و دوره گرد که شب ها در داخل وسایل نقلیه خود در حاشیه معابر استراحت می کنند نیز از وسایل گرمایشی مانند اجاق گاز استفاده می کنند که بارها شاهد مرگ آنان به واسطه انتشار گاز منواکسیدکربن در فضای بسته شده وسیله نقلیه بوده ایم.
سرهنگ ناصری با اشاره به خطرناک بودن استفاده از وسایل گرمایشی سیار و حمل مواد سوختی خارج از باک، افزود: در زمان تصادف و ترمزهای شدید وجود این گونه وسایل گرمایشی در خودرو می تواند مزید بر علت شده و با احتراق وسیله نقلیه شدت حادثه را بیشتر کند.
دریافت و انتشار: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.