احد احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کارت مبادلات مرزی تنها برای سرپرستان خانوار صادر می شود و به عنوان کارت هویتی مرزنشین ‏تلقی خواهد شدو با توجه به مرز 220 کیلومتری دهلران با کشور عراق در صورت توسعه مبادلات تجاری مردم این شهرستان می توانند از این طریق منتفع شوند.
وی افزود: دسترسی به اطلاعات مرزنشینان، نظارت بر تعاونی های مرزنشینی و تصمیم گیری بهینه برای تخصیص سهمیه ارز کالا از شاخص ترین اهداف این طرح است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دهلران همچنین از صدور 30 فقره کارت پیله وری در 9 ماه امسال خبر داد و یادآور شد: تمدید 25 فقره کارت پیله وری از دیگر اقدامات این اداره در خصوص مرزنشینان دهلرانی طی سال جاری است.
احمدی با اشاره به بازرسی 104 واحد صنفی و غیرصنفی در این مدت افزود: شناسایی 150 واحد صنفی فاقد پروانه کسب و اخطاریه به 80 واحد و پلمپ 40 واحد از دیگر اقدامات بوده است.
وی از ارسال چهار فقره پرونده قاچاق کالا به تعزیرات شهرستان خبر داد و گفت: ارزش ریالی پرونده ها بالغ بر یک میلیارد و 91 میلیون ریال است.
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت دهلران با اشاره به صدور و تمدید 236 فقره کارت قالیبافی در این شهرستان افزود: 176 قالیباف بیمه شده در این شهرستان مشغول این حرفه هستن ، ضمن اینکه یکی دیگر از اقدامات تشکیل پرونده برای متقاضیان وام مشاغل خانگی و پیگیری آنها به تعداد 157 پرونده است.
احمدی تشکیل 9 فقره پرونده صدور کارت بازرگانی و ارسال آن به اتاق بازرگانی استان ، تمدید 11 فقره کارت بازرگانی، تشکیل 670 فقره پرونده از طریق دفاتر پیشخوان جهت دریافت کارت مبادلات مرزی و توزیع 249 فقره کارت مبادلات مرزی را از فعالیت های صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون عنوان کرد.
وی با اشاره به 144 مورد بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان یادآور شد و افزود: طی این مدت 9 مورد مجوز به واحدهای تولیدی شن و ماسه واگذار شده است، ضمن اینکه 9 پرونده برداشت غیرمجاز از معادن شهرستان (شن و ماسه) طی سال های گذشته در این شهرستان تشکیل شده که تاکنون هشت پرونده مختومه و یک مورد در دست بررسی است.
54 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرستان دهلران در 228 کیلومتری ایلام وجود دارد که از این تعداد 39 واحد فعالیت می کنند، ضمن اینکه 2 هزار و 500 واحد صنفی نیز در این شهرستان در صنوف مختلف مشغول بکار هستند.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.