نوریه رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنج های دانه بلند وارداتی دارای برچسب اصالت و کد رهگیری 16 یا 20 رقمی با علامت سیب سبز هستند که این کد و برچسب اصالت در سامانه سراسری وزارت بهداشت به عنوان کالای تایید شده و سالم ثبت می شود.
وی افزود: برنج های وارداتی که از مبادی رسمی کشور وارد می شوند قبل از ورود باید مجوز و پروانه بهداشتی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را اخذ کرده باشند.
رستمی یادآور شد: فرایند کاشت ، برداشت و بسته بندی این برنج ها توسط کارشناسان وزارتخانه های بهداشت و جهاد کشاورزی در کشور مبداء مورد ارزیابی قرار می گیرد و آزمایش های لازم آب، خاک، کود، شیوه تولید و ... زیرنظر کارشناسان ایرانی این وزراتخانه ها انجام می گیرد.
وی تاکید کرد: برنج های وارداتی دانه بلند موجود در بازار استان ایلام دارای برچسب تاییدیه از سوی وزارات بهداشت هستند و کارشناسان معاونت غذا و دارو نیز نظارت دقیقی بر سلامت این کالای پرمصرف دارند و در صورت مشاهده هر گونه برنج قاچاق یا برچسب تقلبی آن را از چرخه مصرف خارج و توقیف می کنند.
رستمی گفت: در سال جاری برخلاف سال های گذشته به خاطر نظارت های دقیق گمرکی و نیز حساسیت ویژه ماموارن نیروی انتظامی ایلام در همه مبادی های ورودی استان میزان واردات برنج قاچاق به استان ایلام بسیار اندک شده است.
خبرنگار: زهرا موسوی** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.