مجتبی میهن پرست روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باران در طی ساعاتی از امروز و فردا به صورت مقطعی و پراکنده در برخی نقاط استان به ویژه مناطق کوهستانی و ارتفاعات می بارد.
وی افزود: این سیستم بارشی برخلاف سامانه قبلی از شدت و پهنه بارشی کمتری برخودار است و دارای قدرت ریزشی چندان زیادی نیست و از اواخر وقت فردا به تدریج از آسمان استان خارج می شود.
میهن پرست در خصوص دمای هوا نیز گفت: دمای هوای از فردا تا اواخر هفته جاری نسبت به روزهای گذشته بین سه تا پنج درجه افزایش می یابد هرچند سرمای طبیعی زمستانه محسوس است وهوای استان تا پایان هفته جاری صاف و پایدار خواهد بود.
به گزارش ایرنا، استان ایلام از اواسط هفته گذشته شاهد ریزش های جوی موثری بود که از روز دوشنبه همزمان با آغاز بارندگی ها تا صبح روز چهارشنبه بیشترین بارش ها در ماژین از توابع شهرستان دره شهر با 75، پهله زرین آباد از توابع دهلران 58، ایوان 57 و میشخاص از توابع ایلام با 54 میلی متر و کمترین بارش ها نیز در شهرستان مهران با 16 میلی متر بارندگی ثبت شده است.
میزان بارش ها در شهر ایلام 41 و در ایستگاه مستقر در فرودگاه ایلام نیز 53 میلی متر بارندگی را در این مدت ثبت کرده است.
استان ایلام در سال گذشته با کاهش محسوس بارش های جوی مواجه بود و بر خلاف بارش های چشمگیر سال زراعی 95 - 94، با توجه به کاهش محسوس بارش ها در سال زراعی 95 - 96 از منظر هواشناسی استان ایلام در وضعیت خشکسالی بوده است.
403 میلی متر بارش نزولات جوی در سال زراعی جاری (اول مهر سال 95 تا پایان شهریور سال 96) در استان ایلام باریده است.
این میزان بارش نسبت به سال زراعی گذشته 53 درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت 14 درصد کاهش را نشان می دهد.
امید است که در ماه های باقیمانده سال زراعی جاری ( 96 -97 ) استان ایلام شاهد بارش مطلوب و موثر نزولات جوی باشد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.