به گزارش ایرنا، چند ثانیه نگذشته بود که صدای لرزش دیوارها با شکستن شیشه ها فضای گرم خانه را پر کرد، صدای جیغ های ممتدش دیگر کسی را به او نمی رساند، دو دست کوچکش را بالای سر گرفته بود و بعد از چند ثانیه گچ و آجر دیوارهای رنگی اتاقش روی سرش فرود آمد.
همه چیز در یک چشم بهم زدن اتفاق افتاد، دیگر مادر و پدر نبودند که جواب گریه های دختر کوچکشان را با مهر و محبت بدهند، خرابی خانه، بی سرپرست شدن و ویران شدن زندگی سه نفره با شهری قدیمی همگی تقدیر پایان زندگی او در کمتر از پنج دقیقه رقم خورد.
این سرنوشت نه تنها این خانواده بلکه دهها خانواده دیگر در شهرهای مناطق مختلف استان کرمانشاه در جوار ایلام است که شب گذشته با وقوع زلزله رقم خورد، خانواده هایی که پس از وقوع زلزله دیشب در سوگ از دست دادن عزیزانشان که قربانی این زلزله بوده و زیر آوار ماندند و امروز عزادار شده و از دیشب تاکنون اشک و غم و ماتم وجودشان را فرا گرفته است.
بسیاری از بازماندگان این حادثه تا امروز همچنان در حال جستجوی عزیزانشان هستند و برخی از آنها شب گذشته را در کنار پیکرهای خانواده هایشان با آه و ناله به صبح رساندند.
تصاویر دلخراشی که از ساعتی پس از وقوع زلزله در شبکه های اجتماعی منتشر می شود گویای عمیق بودن این فاجعه بوده و دل هر ایرانی را به درد می آورد.
از آن پسر بچه ای گرفته که همراه خواهر و مادرش روی جسد پدر در هوای سرد بدون پوشیدن لباس گرم با پای برهنه اشک می ریزد و پدر را صدا می کند تا آن مردی که زیر آوارها با چشمانی اشکبار بدنبال زن و بچه اش می گردد دل هر انسانی را به درد می آورد.
زلزله شب گذشته کرمانشاه اگرچه موجب عزادار شدن 214 خانواده و بی خانمانی صدها نفر شده اما به یکباره قلب میلیون ها ایرانی را در جای جای مناطق مختلف کشور به لرزه درآورد و همه را در غم فقدان هموطنان بی گناه فرو برد.
مردمی که اخبار زلزله را با اندوه و چشمانی اشکبار از رسانه ها پیگیری و برای امدادرسانی به هموطنانشان اعلام آمادگی کرده اند.
کاروان کمک های امدادی جمعیت هلال احمر ایلام نیز بامداد امروز به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شد که شامل پتو، چادر گروهی، موکت و کنسرو غذایی است، پایگاه های انتقال خون ایلام نیز آماده دریافت کمک های مردم این استان به همنوعان خود در کرمانشاه است.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.