نورالدین رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بدلیل موج بازگشت زائران، خدمات رسانی ایستگاه ثابت تندرستی بیمه سلامت مستقر در میدان ارغوان شهر ایلام به زائران اربعین از سه نوبت کاری به چهار نوبت افزایش یافت.
وی با بیان اینکه شیفت شب اضافه شده به این ایستگاه دارای سه نیروی درمانی است، افزود: این ایستگاه با 21 تیم هفت نفره پزشکی، پیراپزشکی و تزریقات شامل پزشک، پرستار، ماما، کارشناس دارویی و مسئول شیفت در حال ارائه خدمات درمانی به زائران است.
مدیرکل بیمه سلامت ایلام یادآور شد: این میزان خدمت رسانی شامل هشت هزار و 50 مورد ویزیت و دارویی، 734 مورد تزریقات، 63 مورد پانسمان، 10 مورد بیماری یابی و احیا، پنج مورد کنترل فشار خون و یک مورد سرم تراپی بوده است.
وی گفت: تمام خدمات درمانی و دارویی رایگان در اختیار زائران قرار گرفته و داروخانه های طرف قرارداد نیز بدون هیچ محدودیتی اقلام دارویی مورد نیاز را در اختیار زائران معرفی شده از این ایستگاه قرار می دهند.
رحیمی یادآور شد: همچنین انجمن داروسازان خیر استان نیز برای رفع کمبود دارو و نیروی درمانی یک کادر درمانی متشکل از دکتر داروساز، کارشناس دارویی و تکنسین دارویی برای خدمت رسانی بیستر به این ایستگاه اعزام کرده اند.
مدیرکل بیمه سلامت ایلام اضافه کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی، بازگشت زائران از عتبات عالیات، پیش بینی بیماری های تنفسی و جلوگیری از انتشار بیماری در مسیر رفت و برگشت زائران بیش از پنج هزار ماسک نیز میان آنها توزیع شد.
وی افزود: روزانه 6 کارت بستری نیز برای زائران (غیر از حوادث) نیاز به بستری صادر و بصورت رایگان تحت درمان قرار می گیرند.
رحیمی گفت: علاوه بر ارائه خدمات درمانی به زائران، غذای گرم و اسکان آنها در حسینیه قمربنی هاشم ایلام و سایر مساجد نیز فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، در ایام اربعین امسال شاهد تردد بیش از یک میلیون زائر از مرز بین المللی مهران بودیم که تاکنون بیش از ۷30 هزار زائر از این نقطه مرزی به کشور بازگشته اند.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشار دهنده:شهریار حیدری فر
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.