سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اتوبوس ها متعلق به موسسه جوان سیر ایثار با دریافت بهای بلیط 25 درصدکمتر از قیمت مصوب ستاد اربعین زائران را جابجا می کنند.
وی افزود: دیشب به علت شمار زیاد زائران برگشتی از عتبات عالیات 360 دستگاه اتوبوس سپاه و 220 خودرو جوان سیر ایثار تعداد زیادی از زائران را تا استان های همسایه و مناطق نزدیک به صورت رایگان جابجا کردند.
طهماسبی یادآور شد: 30 دستگاه تریلی لبه دار نیز به صورت پشتیبانی در پایانه مرزی مستقر بود تا در صورت نیاز زائران را بین پایانه برکت و پایانه مرزی جابجا کنند.
مسئول اربعین سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) ایلام افزود: در این مدت 200 هزار نفر در اقامتگاه های مختلف سپاه امیرالمومنین (ع) در پایانه مرزی و مهران اسکان یافته اند.
وی با بیان اینکه آشپزخانه اردوگاه اربعین روزانه 25 هزار پرس غذا را طبخ و توزیع می کند، گفت: 800 هزار پرس غذا و میان وعده نیز بین زائران توزیع شده است و هفت نانوایی سیار نیز نان مورد نیاز زائران را تهیه می کند.
وی اظهار کرد: همچنین تاکنون 65 هزار نفر زائر با مراجعه به مراکز درمانی سپاه خدمات درمانی، بهداشتی، ویزیت و داروی رایگان دریافت کرده اند.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات از ابتدای ماه صفر تاکنون میزبان بیش از 55 درصد زائران اربعین بوده است.
بر اساس تجربه سال های گذشته تعدادی از زائران 2 مرز شلمچه و چذابه نیز مرز مهران را برای بازگشت خود انتخاب می کنند و برآورد می شود حدود 60 درصد زائران ار طریق مرز مهران به کشور بازگردند.
در ایام اربعین امسال شاهد تردد بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر از مرز بین المللی مهران بودیم که تاکنون بیش از ۷30 هزار زائر از این نقطه مرزی به کشور بازگشته اند.
خبرنگار: زهراموسوی ** انتشاردهنده: شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.