به گزارش ایرنا به نقل از کانال خبری پلیس، سردار موسی امیری شامگاه یکشنبه در مرز مهران اظهار کرد: بخش اعظم عزیمت زائران به عتبات عالیات انجام شده و در حقیقت موج اصلی سفر رفت زائران به اتمام رسیده است.
وی تاکید کرد: تجربه سال های قبل نشان داده است حجم بازگشت زائران اربعین در یک بازده زمانی کوتاهی شکل می گیرد که باید با برنامه ریزی دقیق و بدرستی مدیریت شود.
جانشین پلیس راهور ناجا افزود: بر عکس مرحله رفت که زائران با یک شیب ملایم و از اول ماه صفر، زیارت عتبات عالیات را آغاز می کنند در بازگشت با شرایط خاص موکب ها در عراق زائران در زمان کوتاه قصد بازگشت دارند که موج بالای بازگشت به دستگاه ها بویژه نیروی انتظامی فشار خواهد آورد اما با آمادگی کامل می توان بار بازگشت را مدیریت کرد.
سردار امیری با بیان اینکه سهم مرز مهران در خروج زائران به نسبت 2 مرز شلمچه و چذابه در خوزستان 52 درصد بیشتر است، تاکید کرد: بر اساس تجربه سال های قبل، عده ای از زائران 2 مرز خوزستان نیز احتمال دارد مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کنند که این امر بار ترافیک در محورهای مواصلاتی استان ایلام را افزایش می دهد.
جانشین پلیس راهور ناجا اضافه کرد: برآورد می شود بار بازگشت زائران به پایانه مرزی مهران تا 60 درصد افزایش یابد که باید با همین نسبت آمادگی بیشتری داشته باشیم و اتوبوس های خط واحد که زائران را از پایانه مرزی تا پارکینگ برکت انتقال می دهند، مدیریت شوند.
سردار امیری با اشاره به اینکه زائران در زمان بازگشت از عراق بسیار خسته هستند، از تمامی زائران خواست: پس از چند ساعت استراحت به مسیر خود ادامه دهند و از هر گونه عجله و شتاب خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است.
پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال بیش از 2 میلیون زائر از طریق مرزهای کشورمان با عراق تردد کنند.
دریافت و تنظیم: معصومه امیدی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.