به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری روز یکشنبه در نشست اعضای ستاد ویژه اربعین در مرز مهران اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته اتباع سایر کشورها برای عزیمت به مراسم اربعین حسینی باید از مرز شلمچه تردد کنند و تنها اتباع روسیه و ترکیه می توانند از مرز مهران وارد کشور عراق شوند.
وی افزود: روند عزیمت زائران تاکنون بدون مشکل و با نظم خاصی در جریان است و می توان گفت تاکنون 50 درصد فرآیند اعزام به پایان رسیده است.
فرمانده ناجا به برنامه های این نیرو برای اربعین 96 اشاره کرد و یادآور شد: 11 هزار نیرو در بخش خای مختلف بر روند تردد زائران در مرزهای مهران ، شلمچه و چزابه نظارت و کنترل می کنند که از این بیش از 60 درصد نیروها در مهران با توجه به ازدحام جمعیت در این نقطه مرزی استقرار پیدا کرده اند.
سردار اشتری اضافه کرد: یک میلیون و 800 هزار نفر تاکنون موفق شده اند وارد عراق شوند که حدود یک میلیون از این تعداد از مرز مهران عزام کربلای معلی شده اند.
وی جلوگیری از خروج افراد فاقد روادید را خط قرمز پلیس برشمرد و گفت: تا پایان روند اعزام با جدید در این حوزه عمل خواهیم کرد.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: مهم ترین مسئله در زمان بازگشت زائران جلوگیری از شتاب زدگی و عجله توسط زائران است چراکه تجربه سالیان گذشته نشان داده با توجه به خستگی زائران در برگشت از مراسم برخی تلاش دارند خود را هرچه زودتر به شهرهای مبدا حرکت برسانند که همین موضوع موجب بروز حوادث رانندگی دلخراشی می شود که امسال باید با نظارت دقیق و برخورد با راندگان حادثه ساز تلاش کنیم حوادث به حداقل ممکن کاهش یابد.
خبرنگار و منتشر کننده: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.