مجتبی میهن پرست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از روز گذشته توده گرد و غبار عربی شهرستان مهران را تحت نفوذ خود قرار داد و به تدریج به میزان غلظت آن افزوده شد و دید افقی در این شهرستان را کاهش داد.
وی افزود: از عصر امروز به تدریج از غلظت ریزگردها در شهرستان مهران کاسته می شود اما با توجه به سرعت اندک حرکت توده گرد و غبار فردا نیز در مناطق مرزی ریزگردها به صورت رقیق مشهود است.
میهن پرست گفت: این گرد و غبار موجود در سطح استان به تدریج یا از استان خارج می شود یا فرونشین می کند و به خاطر شرایط جوی از سرعت وزش باد در سطح استان کاسته شده و هوای استان به حالت پایدار و عدم ابرناکی رسیده است.
وی میزان دید افقی در شهر های عراق به علت وجود توده های غلیظ گرد و غبار را در نجف یک هزار متر، بصره 400متر، کربلا یک هزار و 200 متر و بغداد یک هزار و 100 متر ذکر کرد.
به گزارش ایرنا، میزان غلظت ریزگردها امروز باعث تعطیلی مدارس شهرستان مهران در 2 نوبت صبح و عصر و در شهرستان ایوان در نوبت صبح شد.
امسال استان ایلام بر خلاف سال گذشته شاهد کمترین روزهای گرد و غبار بود بطوریکه از ابتدای سال جاری تاکنون 19 روز غبارآلود در آسمان استان ثبت شد این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: شهریار حیدری فر**
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.