معروف بسطامی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: محور قدیمی ایلام - ایوان - کرمانشاه به عنوان یکی از 2 مسیر ایلام - کرمانشاه با افتتاح تونل قلاجه و کاهش مسافت و حذف گردنه سخت گذر قلاجه از شرایط خوبی برخوردار می شود.
وی یاد اوری کرد: براساس تجربه چند سال گذشته محور 167 کیلومتری کرمانشاه -چرداول- ایلام موسوم به جاده حمیل در ایام اربعین حسینی دارای بار ترافیکی زیادی است تردد در این مسیر با کندی همراه خواهد بود.
بسطامی همچنین مهم ترین اولویت حوزه شهرستان ایلام را در ایام اربعین حسینی (ع) ساماندهی برنامه هایی چون پذیرایی و اسکان زائران وایجاد پارکینگ برای توقف خودرو های انان ذکر کرد.
فرماندار ایلام اظهار کرد: کمیته های شش گانه و ادارات زیرمجموعه آنها نیازها وبرنامه های اربعین در شهرستان ایلام را رصد کرده و برنامه های مناسب را پیشنهاد و اجرا کنند.
فرماندار همچنین افزود: محل هایی در ایلام جهت استراحت و پارکینگ خودروهای زائران در میادین، بوستان های شهری و تفرج گاه های حومه شهر در نظر گرفته شده است.
استان مرزی ایلام با استان های خوزستان درجنوب ، لرستان در شرق و کرمانشاه در شمال و شمال شرقی همجوار است.
افتتاح تونل و حذف گردنه سخت گذر قلاجه موجب کاهش مسافت 176 کیلومتر محور ایلام - ایوان - کرمانشاه و احتمال افزایش تردد خودرویی از این مسیر می شود .
در چندسال گذشته محور چرداول - حمیل مسیر اصلی رفت وآمد ایلام - کرمانشاه بود است.
به گزارش ایرنا،خروجی مرزی مهران در 96 کیلومتری مرکز استان ایلام به عنوان محور اصلی ورود وخروج زائران عتبات عالیات ایران و عراق مطرح است .
میزان ورود وخروج زائران از مرز مهران از متوسط روزهای معمول شش هزار نفر در ایام اربعین حسینی به صدها هزار نفر افزایش می یابد تاجایی که اربعین پارسال 2 میلیون نفر ازاین مرز تردد کردند.
انتظار می رود شمار ورودی و خروجی زوار سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده:شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.