فردین بساطی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف کشف، شناسایی، جذب، هدایت و حمایت تحصیلی، تربیتی و معنوی صاحبان دارای استعدادهای برتر از سال 93 در این استان آغاز شده است.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح که ویژه دانش آموزان مقطع چهارم ابتدایی تا پایان دوره متوسطه دوم است با شناسایی دانش آموزان نخبه زمینه سازی برای استمرار حمایت ها در مراحل مختلف تحصیلی از این افراد انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: این برنامه با هدف شناسایی و هدایت تحصیلی استعدادهای برتر بصورت ملی در نخستین سال اجرا در شهرستان دهلران و سال 94 در شهرستان ایلام و پارسال در شش شهرستان استان اجرا شد.
بساطی بدون اشاره به تعداد دانش آموزان شناسایی شده در این طرح در استان گفت: در این طرح پس از شناسایی دانش آموزان در مقاطع تحصیلی چهارم تا ششم ابتدایی سپس در مقاطع متوسطه اول و دوم و پس از ورود به دانشگاه هدایت و حمایت تحصیلی بصورت خاص از این دانش آموزان توسط این سازمان و بنیاد نخبگان استان انجام خواهد شد.
به گفته وی، طرح شناسایی استعدادهای برتر بین دانش آموزان بصورت غیر محسوس توسط اولیا مدارس انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه اکنون چهار مدرسه استعدادهای درخشان در مرکز استان وجود دارد گفت: 900دانش آموز دختر و پسر در این واحدها در مقطع متوسطه اول و دوم تحصیل می کنند.
100هزار دانش آموز در استان ایلام امسال در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.
خبرنگار: آزاده خرم**انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
7171/6034/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.