علی اکرم داودی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مجموع پرونده های وارد شده به محاکم قضایی استان که شوراهای حل اختلاف صلاحیت رسیدگی به آنها را طی مدت یاد شده داشته اند 11 هزار و 56 فقره پرونده بوده که با تلاش شعب مختلف 10 هزار و 812 فقره از این تعداد مورد رسیدگی و مختومه شده اند.
وی افزود: سال گذشته 28 هزار و 730 پرونده به محاکم قضای استان ارجاع شد که رسیدگی قضایی به 27 هزار و 942 پرونده انجام و مختومه شدند که از این تعداد 6 هزار و 727 فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شد و می توان گفت 33 درصد پرونده ها در این مراکز به صلح منجر می شود.
معاون قضایی در امور شورای حل اختلاف دادگستری ایلام با اشاره به وجود 64 فقره پرونده قتل عمد بدون سبق و سابقه تصمیم در شعب اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ایلام یادآور شد: از ابتدای سال 96 تاکنون سه فقره قتل عمدی که دارای این ویژگی بوده اند، با همراهی بزرگان ، معتمدین و ریش سفیدان ایلام و طوایف مختلف منجر به صلح و سازش شد، ضمن اینکه پارسال نیز زمینه صلح و سازی در پنج پرونده قتل عمد بدون سبق و سابقه تصمیم در استان فراهم شد.
داودی نیا از شکل گیری 128 شعبه حل اختلاف در شهرستان های مختلف استان ایلام خبر داد و تاکید کرد: 496 نفر هم اکنون در شوراهای حل اختلاف این استان عضویت دارند که در تلاش هتیم با توجه به تاثیرگزاری این مراکز در کاهش اطاله دادرسی و کاهش حجم ورودی پرونده ها به محاکم قضایی این تعداد را افزایش دهیم.
به گزارش ایرنا، شورای حل اختلاف یکی از نهادهایی است که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌ کند، بر اساس قانون شوراهای حل اختلاف که سال 87 به تصویب رسیده است این مراکز صلاحیت رسیدگی قضایی به پرونده ها در حوزه های امور مدنی و حقوقی ، جرائم قابل گذشت و جنبه خصوصی جرایم غیرقابل گذشت را دارد.
تهیه و انتشار: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.