به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محسن سعیدی گلپایگانی روز سه شنبه در همایش ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ، عفاف و حجاب اظهار کرد: در فرهنگ غرب زنان به وسیله و ابزاری برای محافل لهو و لعب، تبلیغات اجناس و کالاها، بردگی جنسی و ... تبدیل شده و ارزش واقعی زن و خانواده از بین رفته است.
وی افزود: زن در دین اسلام و تعالیم انسان ساز و تعالی بخش این مکتب وحیانی نشانه کمال و وقار است و به وی بهایی ارزشمند همچون مردان داده شده است.
سعیدی گلپایگانی یادآور شد: دین مبین اسلام بر خلاف نظر عامه مردم هیچگونه تبعیضی نسبت به زنان ندارد و ولی بین زنان و مردان به واسطه توانایی و مسئولیتی که این دو جنس دارند، تفاوت قائل شده است.
وی گفت: از منظر دین اسلام ارزش افراد بر اساس جنسیت آنها سنجیده نمی شود بلکه به فرموده قرآن کریم تنها عامل ارزشمندی زنان و مردان تقوای الهی و پیروی از فرامین خداوند و اولیای برگزیده است.
وی به نقش محوری حضرت زینب کبری (س) و دیگر بانوان حرم در نهضت عاشورا اشاره کرد و افزود: بدون شک این بانوان گرامی به ویژه حضرت زینب کبری (س) تکمیل کننده قیام خونین عاشورا بودند و حرکت و پیام امام حسین (ع) توسط این بانوان به گوش اعصار تاریخ رسید.
به گزارش ایرنا، در پنجمین روز از هفته امر به معروف و نهی از منکر با نام تحکیم و تعالی خانواده، آسیب های اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر همایش ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با مشارکت امور خانواده و زنان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام در مجتمع لاله سپاه ایلام با حضور جمعی از زنان فرهیخته ایلام برگزار شد.
مرثیه سرایی در رسا و سوگ سالار شهیدان از دیگر برنامه های این همایش بود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.