رئیس پلیس‌راه استان ایلام گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری سامانه سپهتن در استان راه‌اندازی و فعالیت رانندگان به‌صورت جدی کنترل خواهد شد.

سرهنگ«رضا همتی‌زاده»‌رئیس پلیس‌راه ایلام، گفت: دوربینی که در این سامانه روبروی راننده نصب‌شده می‌تواند  از تمام فعالیت‌های راننده عکس گرفته و به سرور اصلی منتقل کند.

وی افزود: رانندگان در اجرای این طرح با روشن کردن خودرو ملزم به‌قرار‌دادن گواهینامه خود در دستگاه مربوطه هستند.

همتی‌زاده ادامه داد: این سیستم باقابلیت ارتباط دیتا بیس اصلی  پلیس‌راه ( به‌صورت آنلاین) می‌تواند مجاز بودن رانندگی راننده را به سیستم گزارش دهد و در صورت عدم مجوز هشدار صوتی به راننده داده خواهد شد و آن را از رانندگی منع خواهد‌کرد .

رئیس پلیس‌راه ایلام ادامه داد : هر راننده مجاز به ۹ ساعت رانندگی در طول شبانه‌روز بوده و به ازای هر ۴ ساعت رانندگی مداوم  ملزم به ۱۰ دقیقه استراحت است.

وی گفت:این سیستم قابلیت محاسبه ساعات رانندگی به‌صورت دقیق را دارد و در زمان استراحت بین رانندگی پیغام‌های مناسب صوتی را جهت آگاه‌سازی به راننده اعلام می‌کند .

همتی زاده عنوان کرد: درصورتی‌که راننده از سرعت مجاز تجاوز نماید، هشدارهای لازم به راننده داده خواهد شد و در صورت عدم‌اصلاح سرعت ، راننده در ایستگاه بعدی پلیس‌راه مورد بازخواست و اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

وی به رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر توصیه کرد : برابر ماده ۷۲۴ قانون مجازات هر راننده وسیله نقلیه‌ای که در دستگاه ثبت تخلفات وسیله نقلیه عمداً تغییری ایجاد کند و یا با علم به اینکه چنین تغییری در دستگاه مزبور داده شود برای با اول به  حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه و یا جزای نقدی از ۵۰ هزار ریال تا ۵۰۰ هزار ریال و یا هر و مجازات و در صورت تکرار به دو تا شش ماه حبس محکوم خواهد شد./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.