به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی روز شنبه در دیدار مدیران شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اظهار کرد: رسالت اصلی این وزارتخانه به عنوان مخاطب اصلی و یکی از اصول راهبردی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است.
وی افزود: بعد از رسمیت یافتن دولت دوازدهم با تعامل و تفاهم بین قوای سه گانه و رهنمودهای رهبری رفع مشکل اقتصادی و معیشت مردم در اولویت و در دستور کار قرار دارد.
امام جمعه ایلام یادآور شد: رفع مشکلات اقتصادی که از نظر دشمنان بسیار مهم و غیرقابل حل است و به این بهانه با فشار و تحریم اقتصادی سعی دارند کشور ما را به زانو درآوردند، یک اشتباه محاسباتی است.
لطفی با بیان اینکه با وجود ظرفیت های بسیار و نیروی انسانی مجرب می توان تحول عظیمی در عرصه اقتصاد کشور بوجود آورد، گفت: باید این مشکلات را با بهره برداری مناسب از امکانات و استفاده از قابلیت های موجود در ایلام با مدیریت قوی و تفکر جهادی از پیش رو برداشت.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه رفع مشکلات اقتصادی از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب است دولت دوازدهم نیز پای کار است و با نیروهای خلاق در زمینه های مختلف قادر به رفع این مشکلات خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه نه تنها تخریبی نیست بلکه مشوق است، اضافه کرد: این تریبون هم مشوق بوده و در کنار آن با تذکرات خود در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال حرکت می کند و قصد تخریب ندارد.
وی ابراز امیدواری کرد: مدیران متدین و متعهد در راستای اقتصاد مقاومتی تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی بکار ببرند.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این دیدار گفت: اصل تعاون بر تقوی و نیکی استوار است و تعاون یکی از مطالبات الهی است و تقوا در مسیر تعاون قرار دارد.
شکراله شیرخانی اظهار کرد: امسال همزمان با هفته تعاون 38 تعاونی در استان ایلام افتتاح می شود و زمینه اشتغال 159 نفر را فراهم خواهد کرد.
وی افزود: استان ایلام دارای سه هزار و 285 تعاونی است که از این میزان یک هزار و 461 تعاونی فعال است و زمینه اشتغال یک هزار و 770 نفر در 13 گرایش را فراهم کرده است.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام یادآور شد: اگر از ظرفیت سه هزار و 280 تعاونی استفاده شود زمینه اشتغال 23 هزار شهروند در استان ایلام فراهم می شود.
وی با بیان اینکه حضور قدرتمند تعاونی ها در استان پاسخ دادن به مسائل مهمی از جمله اشتغال است، گفت: در تلاشیم با توجه به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام محکمی برای اشتغالزایی و تولید برداریم.
خبرنگار: لیلی خاکی** انتشار: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.