مجتبی میهن پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دمای هوا طی هفته جاری در مناطق سردسیری استان به خاطر کاهش دما تا 36 درجه کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه کاهش سه درجه ای دما در همه نقاط استان محسوس خواهد بود، افزود: دمای مناطق گرمسیری که در روزهای داغ تابستان امسال گرمای کم سابقه بیش از 50 درجه را تجربه کردند نیز 46 درجه می رسد.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام یادآور شد: علاوه بر کاسته شدن از دمای هوا تنها پدیده جوی هفته جاری احتمال وزش باد به نسبت شدید در برخی نقاط استان ایلام است.
میهن پرست در مورد پدیده گرد و غبار نیز گفت: با توجه به شرایط جوی حاکم بر کشورهای عراق و سوریه که منشا اصلی تشکیل گرد و غبار هستند هنوز هیچ کانونی از گرد و غبار مشاهده نشده است.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در تابستان امسال گرمای شدیدی را تجربه کرد به گونه ای که دمای هوا در برخی از روزهای گرم سال مناطق گرمسیری جنوب استان از 52 درجه سانتیگراد نیز فراتر رفت.
گرمای کم سابقه هوا حتی موجب تعطیلی یا تعجیل و یا تغییر در ساعت کار ادارات استان ایلام نیز شد بطوریکه در شهرستان های گرمسیری استان ساعت آغاز بکار دستگاه های اجرایی با 6:30 تغییر پیدا کرده و کارکنان تا ساعت 13 در محل خدمت حاضر بودند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.