کامران سلیمان پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مطالبات کشاورزان تا اواخر شهریورماه پرداخت می شود، اظهار کرد: بخش عمده و قابل توجهی از بدهی گندمکاران شهرستان های گرمسیری و جنوب استان پرداخت شده است.
وی افزود: کشاورزان شهرستان های مهران، دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر مطالبات خود را دریافت کرده اند و گندمکارانی که پرونده فروش تضمینی گندم یا شماره حساب آنها با اشکال و نقص مواجه شده بعد از زمان اصلاح و رفع ایراد پرونده یا شماره حساب خود موفق به دریافت بهای گندم می شوند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام یادآور شد: در شهرهای حوزه شمالی شامل سیروان، ایوان، چرداول، ملکشاهی و ایلام نیز بین 50 تا 80 درصد مطالبات گندمکاران این مناطق پرداخت شده است.
سلیمان پور در خصوص صدور گندم مازاد به خارج از استان نیز گفت: تاکنون 80 هزار تن از گندم دروم و معمولی استان ایلام به استان های متقاضی دریافت گندم صادر شده و در صورت وجود تقاضا سهم بیشتری از گندم مازاد به خارج از استان ارسال می شود.
به گزارش ایرنا، سال زراعی جاری (95 - 96 ) در سطح 124 هزار هکتار 280 هزار تن گندم از سوی کشاورزان استان ایلام برداشت شد که 247 هزار تن از این مقدار به نرخ تضمینی از گندمکاران خریداری شده است.
44 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به کشت گندم آبی و بخش قابل ملاحظه ای از این اراضی به گستره 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.
40 مرکز خرید در سراسر استان ایلام وظیفه خرید ارقام مختلف گندم را بر عهده داشتند که از این تعداد 9 مرکز ملکی و متعلق به شرکت غله و امور بازرگانی استان و 31 مرکز نیز در اختیار اداره کل تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید گندم است.
استان ایلام در سال زراعی جاری با وجود شرایط نامساعد جوی و کمبود بارش بر اساس اعلام وزارت چهاد کشاورزی در ردیف استان های برتر بود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.