عمران خودآموز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رویکرد از آغاز دولت تدبیر و امید به عنوان یک راهبرد با هدف ایجاد نشاط و امید در اولویت برنامه های این اداره کل قرار گرفت و برگزاری برنامه های عمومی و اجراهای زنده موسیقی در طول سال در همین راستا بوده است.
وی برگزاری کنسرت های موسیقی، جشنواره ها و نمایشگاه های متعدد فرهنگی و هنری در طول چهار سال گذشته محصول رویکرد نشاط آفرینی جامعه از سوی دولت یازدهم دانست.
وی حمایت از هنرمندن استانها و حضور و اعزام آنها در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی که موجب تقویت انگیزه و روحیه خوباوری در هنرمندان شده را از دیگر اقدام های دولت یازدهم برشمرد و ادامه داد: در طول چهار سال گذشته با تمرکز زدایی برنامه ها از مرکز استان، برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در تمامی شهرستانهای استان اجرا و توسعه یافته اند.
به گفته معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، تعدد این برنامه ها به نحوی بوده که موجب تشکیل دبیرخانه دائمی برخی جشنواره ها نظیر شعر، نمایش، اربعین، عکس و غیره در شماری از شهرستان های این استان شده است.
وی اظهار کرد: خوشبختانه اقدام های انجام گرفته در دولت تدبیر و امید موجب توسعه متوازن فرهنگی در مناطق مختلف این استان شده و زمینه علاق مندی مردم به فعالیت های هنری و فرهنگی نیز فراهم شده است.
وی یکی از رویکردهای این اداره کل را برون سپاری برنامه های فرهنگی و هنری متناسب با شعار رئیس جمهور مبنی بر ضرورت واگذاری امور به اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد که این موضوع موجب شده اهالی فرهنگ و هنر این استان بیش از گذشته در این برنامه ها مشارکت داشته باشند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام همچنین تقویت فرهنگ ایثار، شهادت و نشر ارزشهای دفاع مقدس را از دیگر رویکردهای این اداره کل در چهار سال گذشته اعلام کرد و گفت: اجرای برنامه های مختلف در طول سال به ویژه جشنواره منطقه ای تئاتر شرهانی با این رویکرد برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، اجرای برنامه های شاد فرهنگی، هنری بویژه کنسرت موسیقی از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در این استان گسترش یافته بطوریکه در این مدت بیش از 100 کنسرت موسیقی پاپ و سنتی در ایلام برگزار شده است.
خبرنگار: آزاده خرم * انتشار: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.