در این گزارش آمده است: با شروع دولت تدبیر و امید، موجی از شادمانی در سال 92 کشور را فرا گرفت و تغییرات مدیریتی در کشور آغاز شد.
در استان ایلام هم تغییر از استانداری آغاز و بنا به برخی شنیده ها، بعد از به توافق نرسیدن نمایندگان وقت استان در مجلس، وزارت کشور راسا دست به انتخاب می زند و نیرویی خوشنام و بومی و از سلاله روحانیت، فرزند یکی از مبارزین دوران انقلاب، از اصلاح طلبان معتدل، محمدرضا مروارید را به استانداری ایلام بر می گزیند.
مروارید که سال ها در خارج از استان در چرخه مدیریت بود، به ایلام بازگشت و پس از انتخاب تیم اجرایی شروع به کار کرد و چهار سال پر از امید و تلاش را استارت زد، وی وارد حاشیه ها نشد و یا به قولی اجازه ایجاد حاشیه را نداد از جاده اعتدال و انصاف خارج نشد و ضمن حفظ ارزش های انقلاب و دفاع مقدس و غیره در مواقع لازم از اصلاح طلبی و اصلاح طلبان حمایت کرد و هر جا لازم بود از دولت تدبیر و امید دفاع کرد.
به اعتقاد موافقان و مخالفان، دوران استانداری مروارید از دوران طلایی پس از انقلاب اسلامی در استان ایلام است و به جرات می توان گفت که هیچ استانداری به اندازه مروارید درخشش نداشته است، وی همچنین به مردم استان نشان داد که در همه زمینه ها فعال است، شرکت های داخلی تا پیمانکاران خارجی همه را وارد استان کرد تا اندکی از محرومیت استان کاسته شود، وی رابطه قوی و چشمگیری با مرکز کشور داشت و از حداکثر ظرفیت نفوذ خود استفاده کرد و مدیریت کلان تا مسائل ریز و درشت همه در حیطه نظارت قرار می داشت.
شاید تنها ایرادی که از مروارید می توان گرفت، مساله باقی ماندن برخی مدیران دولت قبل است که اکثر اصلاح طلبان انتظار ایجاد تغییرات را در این موردها داشتند که مروارید با چشم پوشی و اغماض از کنار آن گذشت.
با این همه اوصاف، برخی سیاسیون استان بدنبال برکناری مروارید در دولت دوازدهم هستند و در حال یارگیری هستند تا تیم مخالفان مروارید را قوی تر کنند، موافقان مروارید هم با برجسته کردن نقاط قوت او درصدد تلاش برای ابقایش هستند.
در مجموع می توان با توجه به کارنامه و عملکرد مروارید، ماندن و ادامه خدمت او در استانداری را به صلاح استان دانست تجربه او و تیم موفقش را با تغییراتی می توان مقبول مردم دانست.
منتقدان و مخالفان مروارید هم بدانند که با رفتن او از استانداری، معلوم نیست که جانشین او بتواند موفقیت مروارید را تکرار کند و حتی ممکن است این پست حساس و اساسی از دست نیروهای بومی خارج شود و همچون 38 سال گذشته (به استثنای دوران علی محمد آزاد) نیرویی ضعیف و غیر بومی به عنوان استاندار انتخاب شود که سال ها باید تاوان این انتخاب را داد و محرومیت استان ایلام مضاعف شود.
قطار مدیریت مروارید روی ریل درست و صحیح پیشرفت است، مروارید می تواند حرکت این قطار را شتاب بخشید و با تغییراتی اساسی منتقدان و مخالفانش را تسلیم کند اکنون کارنامه چهار ساله او پیش روی مردم است و همه میتوانند به خوبی قضاوت کنند.
ماندن یا رفتن مروارید از استانداری ایلام مساله اساسی سیاسیون و مردم استان است و تیم مدیریت مروارید با تغییراتی می تواند بهتر عمل کند زیرا مدیران کم کار و ضعیف و از نظر سیاسی همچون پرچم که در جهت وزش باد حرکت می کنند، باید برکنار و تعویض شوند.
بیاییم دست در دست هم از مروارید حمایت کنیم و این نیروی بومی، اصیل، پاک دست و اصلاح طلب را حفظ و تقویت کنیم، باور کنیم که مروارید توانمند است.
منبع: راسان خبر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.