به گزارش روز دوشنبه ایرنا، الیاس فتاحی در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: این اعتبار برای ساخت و تکمیل مراکز فرهنگی، بهسازی و نوسازی بقاع متبرکه، مساجد و کتابخانه های عمومی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه برای ساخت 10 مسجد جدید نیز امسال اعتبار اختصاص یافته است، افزود: خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی باید در کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از معضلات موثر باشد.
فتاحی تاکید کرد: مسائل فرهنگی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است و شورای فرهنگ عمومی باید با ارائه راهکارها و پیشنهادات عملی توسط نخبگان فرهنگی و صاحب نظران در تبیین و اشاعه فرهنگ غنی اسلامی در جامعه بهتر عمل کند.
معاون فرماندار چرداول یادآور شد: از اول ذی القعده همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا یازدهم ذی القعده میلاد با سعادت امام رضا(ع) دهه کرامت است و اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و آیین های شاد در این ایام باید در اولویت شورای فرهنگ عمومی باشد.
وی اضافه کرد: دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین و انتقال آموزه های دینی و سیره های عملی اهل بیت(س) به نوجوانان و جوانان است.
وی با اشاره به فرا رسیدن پنجم مرداد سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در کشور و اهمیت این فریضه سیاسی و دینی گفت: نماز جمعه حلقه وحدت، همراهی و همدلی بین مردم و مسئولان و بهترین فرصت برای ارتباط ملموس و نزدیک مدیران با مردم و پاسخگویی به مشکلات و خواسته های آنها است.
به گزارش ایرنا، برگزاری آیین های جشن دهه کرامت، اجرای برنامه های ویژه پنجم مرداد، سرکشی از خانواده های معظم شهدا و غبارروبی مزار شهدا از مصوبات نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول برای دهه کرامت بود.
شهرستان 57 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7176/9102یق گروه ارسال شد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.