به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام افزود: مسئولان جمهوری اسلامی باید مقابله به مثل در برابر این نقض عهدها را در دستور کار خود قرار دهد.
وی خاطر نشان کرد: در حالیکه جمهوری اسلامی ایران از زمان اجرای برجام تاکنون به تمام تعهدات خود عمل کرده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سایر کشورها حتی آمریکا نیز پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای را تائید می‌کنند اما از طرف مقابل عملکرد قابل دفاعی در بر جام دیده نمی‌شود.
خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه تحریم‌های جدید مغایر با برجام است ابراز داشت: تهدیدهای جدید علیه ایران درباره موضوعات موشکی و اتهام ایران در حمایت از تروریست، بهانه هایی واهی برای تجدید تحریم‌هایی می باشد که به اذعان همه مغایر با برجام است.
وی ادامه داد: آمریکا از زمان امضا و سپس اجرای برجام تلاش کرده تا ایران را از بهره‌مندی از منافع خود محروم کند و در این زمینه در عرصه‌‌های مختلف کارشکنی کرده است.
حجت الاسلام لطفی با ذکر اینکه رژیم آمریکا قدرت راهبردی ایران را نشانه تصریح کرد: اوج اقتدار منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران از یکسو و افول قدرت آمریکا و اروپا و متحدان منطقه‌ای آن از طرف دیگر سایه جنگ را از ایران دور کرد .
امام جمعه ایلام در ادامه به خدمات سازمان بهزیستی و فعالیت های آن در زمینه حمایت از اقشار فرودست ، نیازمند و معلولان جسمی و حرکتی اشاره کرد و خواستار کمک و مشارکت افراد نیکوکار دراین خصوص شد.
وی افزود: بهزیستی در راستای حمایت از کودکان و زنان نیازمند و بی‌سرپرست ، ارائه خدمات توانبخشی به معلولان جسمی و ذهنی و هم چنین پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی با حفظ ارزش‌ها و کرامت‌های والای انسانی تلاش می کند که دراین مسیر از افراد خیر انتظار همراهی و افزایش مشارکت می رود.
امام جمعه ایلام گفت: مسائل فرهنگی از جمله مسائل مهم هر جامعه‌ای بشمار می‌آید، عوامل مختلفی از جمله دین، اعتقادات و باورها در شکل گیری و تداوم فرهنگ‌ها تاثیرگذار است و امامان معصوم به عنوان رهبران جامعه اسلامی و شیعی نقش مهمی در برپایی و شکل‌گیری جامعه و فرهنگ شیعی ایفا کرده‌اند در این میان نقش امام صادق (ع) با دلیل فرصت‌ها و زمینه‌های موجود در عصر ایشان بارزتر است.
حجت الاسلام لطفی خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) ساختار فرهنگی جامعه تشیع را سازماندهی کزد و تحولی شایسته در پیشرفت فرهنگی جامعه به جای گذاشت، از نگاه امامان معصوم و از نظر امام صادق(ع) مهندسی فرهنگی به معنای ترسیم نقشه و هندسه پروازی با رویکرد فرهنگی است.
امام جمعه ایلام همچنین خواستار پاسخگویی و اقدام مناسب مسوولان مرتبط در خصوص مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی شد.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی و بانکی در کشور تاکید کرد: مسؤولان اقتصادی و مالی به ویژه بانک مرکزی نسبت به سپرده‌گذاران موسسات خصوصی بانک آرمان، کاسپین و موسسات خصوصی که میلیاردها تومان پول مردم را به عنوان سپرده دریافت کرده‌ و اکنون اعلام ورشکستگی کرده اند باید جوابگو باشند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6034/7172/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.