به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ جمالی گفت: در پی مراجعه چند نفر مبنی بر اینکه فرد یا افرادی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی آنان می کند، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: پس از انجام تحقیقات و جمع ‌آوری مستندات لازم با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم که هم ‌دانشگاهی شکات بود، شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا ایلام انگیزه متهم را رقابت و حس انتقام‌جویی از سایر دانشجویان اعلام کرد و یادآور شد: برابر ماده 17 قانون جرایم رایانه‌ای جزای انتشاردهندگان تصاویر خصوصی در فضای مجازی حبس از 91 روز تا 2 سال و جزای نقدی از پنج تا 40 میلیون ریال است.
سرهنگ جمالی با تاکید بر اینکه پلیس فتا بر فضای مجازی اشراف لازم دارد از عموم کاربران خواست تا از تبادل عکس ‌های خصوصی و خانوادگی در حریم ناامن شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنند.
وی ضمن هشدار به کسانی که بخواهند اقدام به فعالیت مجرمانه در فضای مجازی بکنند از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش نمایند.

* آتش‌سوزی خودروی سمند در شهرستان دره شهر
فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر از وقوع یک فقره آتش‌سوزی خودروی سمند در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ مهرداد علی ‌محمدی گفت: این آتش سوزی در ورودی شهر دره شهر به وقوع پیوست.
وی با بیان اینکه در این آتش سوزی یکدستگاه خودرو سمند نقره ای در آتش سوخت اظهار کرد: صاحب خودرو غیر بومی و دستفروش بوده است.
فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر ادامه داد: به گفته راننده خودرو زمانی که در حال استراحت در داخل خودرو بوده است بوی سوختگی از داخل کاپوت را احساس می کند که بلافاصله خودرو از ناحیه موتور آتش می گیرد.
سرهنگ علی محمدی با یادآوری اینکه احتمالا گاز کولر به علت گرما مشتعل و باعث آتش سوزی شده است تاکید کرد: آتش سوزی با کمک آتش نشانی خاموش شد و در این حادثه به کسی آسیب نرسید.
دریافت کننده: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.