به گزارش ایرنا، سجاد میرزایی روز دوشنبه در جلسه ای که در خصوص مرمت معابر شهری با حضور مراد یگانه فرماندار شهرستان چرداول و رئیس امور آبفای شهری در دفتر فرماندار برگزار شد، اظهار کرد: در یک ماه گذشته عملیات حفاری توسط آبفای شهری در نقاط مختلف شهر صورت گرفته که نارضایتی و اعتراض شدید مردم را در پی داشته است.
به گفته وی، کوچه ها و خیابان های شهر سرابله کم عرض و باریک است و به همین خاطر حفاری های انجام شده مشکلات متعددی را در تردد مردم و خودروها بوجود آورده و فضای خشن و نامناسبی در شهر بوجود آورده است.
میرزایی در ادامه این نشست که به منظور ارائه گزارش و پاسخگویی به برخی ابهامات در خصوص تعامل بین شهرداری و آب و فاضلاب برای ارائه مجوز به مشترکین برگزار شده بود، افزود: آب و فاضلاب در حفاری هایی که به منظور واگذاری انشعاب و یا رفع خرابی شبکه انجام می دهد، می بایست برابر قانون و دستورالعمل حفاری ها اقدام کند.
شهردار سرابله تاکید کرد: شهرداری نیز در صورت رعایت قوانین و مقررات فنی و اصولی حفاری مکلف به صدور مجوز است و در این خصوص همکاری های لازم را خواهد داشت ولی در مواردی آب فاضلاب بدون هماهنگی و اخذ استعلام و دریافت مجوز اقدام به حفاری می کند.
میرزایی یادآور شد: کمسیون حفاری در جلسات خود اصول و مقررات فنی برای حفاری ها و انشعابات را پیش بینی می کند ولی متاسفانه کسئولان اداره آب و فاضلاب شهری بدون هیچ گونه توجه و رعایت اصول فنی اقدام به تخریب و حفاری غیر اصولی در چندین مورد در خیابان های تازه روکش آسفالت شده، کرده اند، که این عمل قابل پذیرش نیست و نوعی خسارت به بیت المال بوده و هدر رفت هزینه ها، است.
وی اضافه کرد: نباید به بهانه خدمات دهی به مردم هزینه های هنگفتی که توسط شهرداری صرف مرمت و روکش آسفالت معابر سطح شهر شده به هدر رود و معابر به صورت غیر اصولی تخریب شود.
شهردار سرابله گفت: اگر هدف مسئولان شهر خدمت به مردم در راستای عمران آبادانی است باید با همدلی، همکاری و هماهنگی با حوزه های مختلف کار کرده و از هرگونه اقدام غیر اصولی و غیر فنی که نه تنها به سود مردم نیست بلکه به نوعی نارضایتی مردم را نیز در بر خواهد داشت، خودداری کنیم.
میرزایی با اشاره به حفاری های غیر اصولی و تخریب خیابان های شهر توسط اکیپ های انشعاب آب و فاضلاب یادآور شد: اقدامات آب و فاضلاب توجیه فنی ندارد.
به گفته وی، این شرکت می بایست قبل از اینکه خیابان ها و معابر شهری روکش آسفالت شوند اقدام به نصب انشعابات مورد نیاز با هماهنگی شهرداری می کرد و در موارد معدودی هم که بعد از آسفالت نیاز به حفاری داشت با رعایت اصول فنی و استفاده از روش ها و ابزارهای نوین در ابعاد استاندارد اقدام می کرد.
شهردار سرابله همچنین از ادامه عملیات حفاری تا میدان معلم خبر داد و گفت: شهرداری همزمان و بصورت شبانه روزی اقدام به آب پاشی و شن ریزی معابر حفاری شده کرده و هفته آینده اقدام به روکش آسفالت این معابر را شروع خواهد کرد.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری چرداول نیز در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات شهرداری و اقدامات گسترده در سطح شهر و با اشاره به برخی حفاری ها و انشعابات غیر قانونی و غیر مجاز که بعضا بدون اطلاع شبکه آب و فاضلاب انجام می شود، گفت: تلاش خواهیم کرد با همکاری بیش از پیش و هماهنگی لازم با شهرداری در خصوص حفاری ها اقدام کنیم تا از تخریب و زدن خسارت مالی به مجموعه شهرداری خودداری شود.
مراد یگانه فرماندار چرداول نیز گفت: همه مسئولان باید با وحدت رویه مشخص و همکاری لازم در جهت اجرای طرح ها و همچنین برقراری عدالت عمرانی در سطح شهر قدم برداشته و از وضع موجود که منجر به ناهماهنگی هایی بین آب و فاضلاب و شهرداری شده خوداری کرده و با تعامل بیشتر در جهت توسعه شهر عمل کنند.
فرماندار، رئیس آب و فاضلاب شهری و شهردار سرابله در پایان از محلات و برخی معابر حفاری شده بازدید کردند و مقرر شد شهرداری نسبت به ترمیم نوار حفاری ها و روکش آسفالت معابر با استفاده از اعتبارات در نظر گرفته شده از محل اوراق مشارکت اقدام کند.
شهرستان 57 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7176/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.