ملیحه اسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص اعزام تیم های منتخب ورزشی استان به مسابقات قهرمانی مدارس کشور اظهار کرد: از مجموع دانش آموزان اعزامی به مسابقات ورزشی کشوری، 200 نفر را دانش آموزان پسر و 107 نفر را نیز دانش آموزان دختر تشکیل می دهند.
وی افزود: این نفرات در قالب 40 رشته و مقطع ورزشی در مقاطع مختلف تحصیلی به نمایندگی از دانش آموزان استان ایلام به رقابت های قهرمانی کشور اعزام خواهند شد.
اسلامی یادآور شد: مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور در استان های مختلف از جمله چهار محال و بختیاری، ایلام، مرکزی، آذربایجان غربی، فارس، خراسان رضوی، قزوین، مازندران، لرستان و کردستان برگزار می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام همچنین در خصوص زمان برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی گفت: این رقابت ها در رشته های مختلف از 15 تیر آغاز و تا 22 مرداد ادامه دارد.
وی اضافه کرد: مسابقات ورزشی قهرمانی مدارس استان ایلام در سال تحصیلی 96 - 95 در حوزه تربیت بدنی و سلامت اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی با هماهنگی هیات ورزشی دانش آموزی به صورت مدرسه ایی و کانون قهرمان برگزار شد و دانش آموزان تیم های منتخب به مسابقات کشوری اعزام می شوند.
اسلامی افزود: برگزاری چنین برنامه هایی در ارتقای سطح سلامت و ایجاد نشاط و شادابی همچنین استعدادیابی دانش آموزان تاثیر چشمگیری دارد و می تواند محیطی مناسبی برای رشد ابعاد مختلف اجتماعی دانش آموزان باشد.
وی با بیان اینکه اقدامات و تمهیدات لازم برای اعزام 307 دانش آموز ورزشکار ایلامی به مسابقات کشوری انجام شده است، گفت: دانش آموزان ورزشکار در چهار رشته توپی شامل فوتسال، والیبال، هندبال و بسکتبال، 2 رشته راکتی، بدمینتون و تنیس همچنین سه رشته کانون قهرمان شامل ژیمناستیک، شنا و دو به این مسابقات اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا، 100 هزار دانش آموز در استان ایلام در سال تحصیلی گذشته در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال داشتند.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.