ارسلان چولکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مسابقات که حکم رقابت های انتخابی تیم ملی را دارد در راستای انتخاب بهترین ورزشکاران این رشته در رده سنی بزرگسالان و زیر 18 سال برگزار می شود.
وی افزود: میزبانی این رقابت ها ضمن شناسایی استعداد های برتر این رشته ورزشی باعث رونق آن در استان نیز می شود.
چولکی یادآور شد: برای افزایش رقابت بین مربیان و ارتقای کیفی این رشته ورزشی نیز اولین دوره کلاس مربیگری و داوری درجه سه رشته سپک تاکرا با مشارکت اداره تربیت بدنی دانشگاه آزاد ایلام برگزار شد.
وی با بیان اینکه این دوره با شرکت 20 نفر از علاقمندان این رشته و با حضور مدرس و سرمربی تیم ملی برگزار شد، گفت: پس از آزمون نهایی به قبول شدگان در آزمون گواهینامه درجه سه مربیگری و داوری از طرف فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان اهدا شد.
رئیس هیات انجمن های ورزشی استان ایلام یادآور شد: استان ایلام یکی از مدعیان این رشته ورزشی در بخش بانوان و جز سه تیم برتر سپک تاکرای کشور است و در لیگ برتر، لیگ دسته دوم و قهرمان کشوری حضور داشته است.
چولکی به راه اندازی ورزش سپک تاکرا در شهرستان ایوان اشاره کرد و گفت: با توجه به استعدادها و ظرفیت موجود در این رشته ورزشی در تلاشیم این ورزش را در سطح شهرستان ها نیز توسعه داده و امکانات لازم را نیز برای علاقمندان فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: به دنبال جذب حامی مالی برای رونق این رشته ورزشی هستیم و اهتمام فراوانی به اعزام تیم ها به رقابت های کشوری داریم و در تلاشیم از بهترین امکانات برای این ورزشکاران استفاده کنیم.
به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای بیش از یک هزار ورزشکار غیر سازمان یافته در هیات انجمن های ورزشی است و حدود 50 نفر از بانوان ورزشکار در رشته سپک تاکرا فعالیت می کنند.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.