به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی روز شنبه در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام اظهار کرد: در سال های گذشته میزان آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان بیشتر شده که جایگزین کردن درختان سوخته طبیعی با کاشت نهال با توجه به شریط اقلیمی و کمبود بارش ها و منابع آبی امری سخت و حتی غیر ممکن است.
وی تاکید کرد: برای کاهش آتش سوزی ها باید ضمن اینکه امور اداره جنگل ها به خود مردم و بهره برداران واگذار شود همچنین با تشکیل کمیته مشترکی بین دستگاه های مرتبط با موضوع آتش سوزی و به کارگیری نیروهای مردمی برای کاهش یا جلوگیری از آتش سوزی عرصه ها اقدام کرد.
لطفی یادآور شد: آتش سوزی های گاه و بی گاه استان در سال های گذشته که بسیار نگران کننده شده کار افراد بیمار یا سهل انگاری است که در قبال طبیعت و عرصه ها هیچ احساس مسئولیتی از خود نشان نمی دهند.
وی گفت: با توجه به اهمیت سازمان حفاظت محیط زیست و وظایف سنگین و خطیرش باید بیشتر از گذشته مورد توجه مسئولان قرار گیرد چرا که این سازمان در سلامت محیط زیست انسانی و طبیعی نقش اساسی و اجتناب ناپذیر دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام نیز در این دیدار اظهار کرد: این اداره کل در سال گذشته اقدام های موثری را در راستای منویات زیست محیطی مقام معظم رهبری داشته است که فرهنگ سازی و آموزش های گوناگون حفاظت از محیط زیست در بین اقشار مختلف مردم از جمله این موارد است.
مازیار سلیمان نژاد افزود: برگزاری مانور منطقه ای مهار آتش، کسب رتبه ممتاز مشارکت های مردمی در بین ادارات حفاظت محیط زیست کشور، اجرای کمربندسبز در مسیر زائران اربعین حسینی، نظارت بر امحای پسماندهای عفونی و بیمارستانی از جمله این اقدام ها است.
وی تکمیل گنجینه تاریخ طبیعی استان، وضعیت مطلوب سایت احیا و تکثیر گوزن زرد ایرانی، احیای تالاب ها، تیمار و مراقبت از وحوش زخمی، سنجش و پایش گرد و غبار، ترویج فرهنگ سه شنبه های بدون خودرو، پرداخت بیمه خسارت ناشی از حمله پلنگ به دامداران خسارت دیده برای نخستین بار، انعقاد تفاهم نامه با استان واسط عراق در خصوص حفاظت از منطقه مرزی کولگ را از دیگر فعالیت های این اداره کل برشمرد.
وی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواست که در تریبون های نماز جمعه و سخنرانی های خود مردم را به حفاظت و حراست از عرصه ها و مقابله با آتش سوزی ها تشویق کند.
15 تا 21 خرداد به نام هفته گرامیداشت محیط زیست نامگذاری شده است.
من با طبیعتم شعار امسال این هفته است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.