محمدرضا مروارید روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انتحابات در استان ایلام هم به لحاظ مشارکت و هم به لحاظ امنیت و هماهنگی میان مجریان، هیات های نظارت و اجرایی به بهترین شکل ممکن برگزار شد.
وی افزود: مشارکت مردم این استان هر چند نسبت به دوره قبل (ریاست جمهوری یازدهم) پنج درصد کاهش یافت اما بدون مشکل خاصی در فضایی آرام و در کمال امنیت و نظم برگزار شد.
استاندار ایلام یادآور شد: البته اعتقاد داریم آن پنج درصدی که به نسبت دوره قبل کاهش داشته ایم افرادی بودند که موفق به رای دادن نشدند هر چند در شعب اخذ رای حضور داشتند ولی به دلیل پایان یافتن زمان رای گیری موفق به شرکت در انتخابات نشدند.
مروارید تاکید کرد: البته در دوره های قبل بعد از ساعت 24 نیز رای گیری به عمل آمده بود اما در این دوره شورای نگهبان اجازه رای گیری از افرادی که در شعب اخذ رای حضور داشتند، را نداد.
وی گفت: امانت داری و پاسداری از رای مردم که حق الناس است، اجرا و رعایت دقیق قانون مقدس جمهوری اسلامی، سلامت انتخابات و برقراری امنیت همه جانبه برای همه کاندیداها و طرفداران آنها، فراهم کردن بستر مشارکت وسیع و گسترده و حداکثری مردم، وظیفه ای بود که با توکل بخدا و حمایت همه دلسوزان در تحقق آن پای فشردیم.
استاندار ایلام با تقدیر از حضور گسترده مردم این استان در انتخابات اضافه کرد: مردم در این انتخابات نشان دادند تسلیم وعده های غیر عملی نمی شوند، انتخاب مجدد دکتر روحانی از سوی مردم، نوید بخش تداوم راه و مسیر اعتدال و عقلانیت در کشور است، آن چیزی که در این انتخابات مشهود بود اینکه حمله های زیادی از مدت ها قبل علیه دولت از سوی مخالفان شروع شده بود که این افترا و تهمت ها هیچکدام در رای و اراده مردم تاثیر نداشت.
به گفته وی، دولت تدبیر و امید در دوره دوم فعالیت خود حتما کمبودها و مشکلات موجود در بخش های مختلف از جمله اشتغال و بیکاری را جبران خواهد کرد و با یاری خداوند متعال از این آزمایش نیز سربلند بیرون خواهد آمد.
استاندار ایلام اظهار کرد: ابهام و شبهه خاصی در انتخابات استان ایلام در حوزه انتخابات ریاست جمهوری نداشتیم و هماهنگی لازم و مطلوبی بین هیات های نظارت، اجرایی، مجریان و نیروهای انتظامی وجود داشت.
وی گفت: فقط در زمینه انتخابات شوراها چند مورد ابهام داشتیم که پس از بازشماری دوباره آرا در شهرستان ها نتیجه انتخابات شورای یک شهر و شورای یک روستا تغییر کرد.
مروارید در مورد ابهامات مطرح شده در خصوص انتخابات 29 اردیبهشت تاکید کرد: طیف مقابل می خواهند به این بهانه چند روزی هواداران خود را سرگرم کنند، البته خودشان می دانند هیچ تاثیری در سرنوشت انتخابات ندارد چرا که دبیر شورای نگهبان نیز تلویحا گفته اند انتخابات خوب و سالم برگزار شد البته تخلفاتی بوده که این نوع تخلفات در انتخابات گذشته نیز وجود داشته است.
وی میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات روز جمعه 29 اردیبهشت را 77 درصد و 37 دهم درصد اعلام کرد و ادامه داد: جمعیت استان ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال 95 بیش از 580 هزار نفر است که از این تعداد افزون بر 425 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات 29 اردیبهشت بودند.
استاندار ایلام یادآور شد: 341 هزار و 436 نفر از مجموع افراد واجد شرایط این استان آرای خود را در 29 اردیبشت ماه به صندوق های اخذ رای ریختند که معادل 77 درصد و 37 صدم درصد واجدین شرایط است.
به گزارش ایرنا، از مجموع آرای ماخوذه، 325 هزار و 872 رای صحیح در صندوق ها شمارش شد که حسن روحانی با 188 هزار و 925 رای معادل 57 درصد و 98 صدم درصد بیشترین آرای مردم را به خود اختصاص داد.
سید ابراهیم رئیسی 133 هزار و 23 رای معادل 40 درصد و 83 صدم درصد، سید مصطفی میرسلیم 2 هزار و 781 رای معادل 85 صدم درصد و سید محسن هاشمی طبا یک هزار و 143 رای معادل 34 صدم درصد آرای ماخوذه را به خود اختصاص دادند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
انتخابات در 25 شهر و 368 روستای استان 580 هزار نفری ایلام برگزار شد و 425 هزار نفر از جمعیت استان ایلام واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند.
740 شعبه اخذ رای در مناطق مختلف استان ایلام برای جمع آوری آرای مردم این استان پیش بینی شده بود ضمن اینکه انتخابات شورای شهر ایلام به صورت الکترونیکی برگزار شد.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.