به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سردار نور علی یاری به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر قهرمان در جمع کارکنان انتظامی استان ایلام اظهار کرد: فتح خرمشهر در سوم خرداد 1361 در تاریخ جنگ ایران و عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: خرمشهر، حکایت مقاومت روزهای نخست جنگ تحمیلی و سرگذشت سلحشورانی است که با دست خالی، متجاوز مسلح را در بیش از یک ماه نبرد به روز سیاه نشاندند.
فرمانده انتظامی استان ایلام یادآور شد: خرمشهر با تاریخی خون بار و حماسه ای جاوید، نماد رشادت ها و دلاوری های رزمندگان و مردمی است که خاطرات کم نظیر آنان، برای همیشه به عنوان برگ زرینی در قلب تاریخ ثبت شده است.
سردار یاری تاکید کرد: خرمشهر قهرمان پس از 575 روز اشغال با حرکت عظیم جوانان ایران اسلامی و به پشتوانه رهبری حضرت امام(ره) و توکل به خداوند متعال از دست رژیم بعث عراق آزاد شد.
وی فتح خرمشهر را نتیجه رهبری مدبرانه امام(ره)، ایثار رزمندگان و اتحاد ارتش و سپاه عنوان کرد و گفت: برهم خوردن تمامی معادلات نظامی و سیاسی نظام سلطه از آثار و برکات فتح خرمشهر بود.
فرمانده انتظامی ایلام با اشاره به اینکه رزمندگان ایران اسلامی توانستند با دست خالی صدام جنایتکار را در خرمشهر تنبیه کنند ، اضافه کرد: فتح خرمشهر نماد غیرتمندی ملت بزرگ ایران است.
سردار یاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: اگر امروز اقتدار و امنیت داریم همه به برکت وجود شهدا و آرمان های امام(ره) است.
دریافت کننده: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.