به گزارش ایرنا، سرهنگ اردشیر اکبری روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: آزادسازی شهر مهم و راهبردی خرمشهر، فتح سرزمین و جغرافیای طبیعی نیست، بلکه سیطره معنوی بر دل های ملت ایران بود که روح امید و اقتدار به افکار عمومی مسلمانان تزریق کرد.
وی شهدا را قهرمانان واقعی همه عرصه دانست و افزود: تکیه بر فرهنگ ایمان ، ایثار و شهادت و پایبندی به موازین مترقی اسلام ناب محمدی (ص) ضامن فتح و پیروزی در تمام میدان ها است.
این فرمانده دوران دفاع مقدس، حماسه آزادسازی خرمشهر را فریاد بلند آزادی و آزادگی خواند و تاکید کرد: مقطع دفاع مقدس و پاسداری از مرزهای کشور توسط رزمندگان سرافراز اسلام، فراز پرفروغ و ماندگار تاریخ است که همه آیندگان به آن افتخار خواهند کرد.
سرهنگ اکبری با گرامیداشت نام و یاد شهدای فتح خرمشهر و تجلیل از افکار بلند حضرت امام راحل (ره) یادآور شد: در جریان جنگ تحمیلی 44 کشور جهان به صورت مستقیم و غیر مستقیم به صدام ملعون کمک کردند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کنند، اما ملت سرافراز ایران با توسل به آموزه های دینی و فنون پیچیده نظامی همه قدرت های متجاوز را ناکام و این نظام نو پای اسلامی را از چنگ آنان نجات داد.
وی با بیان خاطراتی از فراز و فرودهای جنگ هشت ساله رژیم بعث صدام علیه ایران گفت: اگر روحیه جهاد و از خود گذشتگی در جامعه نادیده گرفته شود، عزت و افتخارهای جهانی ما نیز آسیب خواهد دید.
شعر و مقاله خوانی، بیان خاطره، توزیع بسته های فرهنگی، اجرای سرود، پخش نماهنگ و توزیع زندگی نامه و وصیت های شهدا دوران دفاع مقدس به وِیژه شهدای عملیات آزاد سازی خرمشهر از جمله برنامه های حاشیه ای آیین بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر در آبدانان بود.
خبرنگار: سیدحرمت الله موسوی مقدم: انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7174/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.