سعید هژبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون شمار زیادی از مدارس دخترانه و پسرانه در این استان به علت کمبود فضای آموزشی به صورت گردشی و دو شیفته فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه عمده کمبود فضای آموزشی مربوط به مرکز استان است، افزود: در صورتی که 86 فضای آموزشی جدید در استان احداث شود همه مدارس به صورت تک نوبتی فعالیت خواهند کرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام فعالیت مدارس به صورت تک نوبتی را نقش مهمی در توسعه فعالیت های فرهنگی در مدارس دانست و تاکید کرد: در صورتی که مدارس در یک نوبت فعالیت داشته باشند از شیفت مخالف می توان برای برگزاری برنامه های تقویتی و فرهنگی ویزه دانش آموزان استفاده کرد.
هژبری در ادامه به بالا بودن تراکم جمعیت دانش آموزی در مدارس این استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: اکنون میانگین تراکم جمعیت دانش آموزی در مدارس ابتدایی 32 نفر است که نسبت به میانگین کشوری (25 نفر) بالاتر است.
وی با اشاره به کمبود فضاهای ورزشی دانش آموزی در استان گفت: 80 سالن ورزشی باید در این استان احداث می شد که تاکنون هشت مورد احداث و به بهره برداری رسیده و 9 فضای دیگر شامل سه استخر و 6 سالن ورزشی نیز نیمه کاره هستند.
به گفته مدیر کل نوسازی مدارس ایلام، اگر چه امسال تکمیل 13 فضای آموزشی با 15 هزار و 500 متر مربع و 120 میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست ولی برای رسیدن به نقطه مطلوب و رفع کامل نیازهای آموزشی همچنان فاصله داریم.
به گزارش ایرنا، 100 هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف در یک هزار و 300 واحد آموزشی به تحصیل اشتغال دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.