به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین حاجیلری روز دوشنبه درهمایش تجلیل از جانبازان شهرستان آبدانان اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، همه قدرت های شیطانی دنیا با همه توان آمده بودند تا نهال نوپای انقلاب اسلامی را ساقط کنند اما فداکاری و از خود گذشنگی رزمندگان مانع از تحقق این توطئه خطرناک شد.
وی با تبریک سالروز میلاد حضرت قمر بنی هاشم(ع) و روز جانباز افزود: قشرهای مختلف جامعه باید در عمل و نه از روی ترحم، مقام و منزلت جانبازان و ایثارگران را گرامی بدارند و قدرشناس زحمات سخت و طاقت فرسای این ناجیان و سربازان مخلص وطن باشند.
فرماندار آبدانان نیز در این همایش در سخنانی گفت: رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس، پرچمدار عظمت و قدرت نظام اسلامی در جهان هستند.
مجید عسگری ارائه خدمت به ایثارگران را یک اولویت ملی دانست و افزود: در روزهای نفسگیر هجوم دشمن به مرزهای کشور و حمایت قدرت های بزرگ از رژیم صدام معدوم، جانبازان، شهیدان و آزادگان با سلاح مردانگی و حماسه آفرینی، موجودیت کشور را حفظ و انقلاب پر بار اسلامی را از گزند متجاوزان نجات داده و قدرت های فزون طلب را از کرده خود پشیمان کردند.
وی سپس با اشاره به در پیش بودن 29 اردیبهشت، انتخابات را نماد مردم سالاری دینی و اوج دموکراسی دانست و اضافه کرد: به یمن جانفشانی ایثارگران و شکیبایی خانواده های معظم شهدا، امروز جمهوری اسلامی به یک جزیره امن و نقطه ثقل و محور ثبات درمنطقه تبدیل شده است.
در ادامه این همایش که با حضور جانبازان، ایثارگران، مدیران و مسئولان اجرایی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبدانان برگزار شد از جانبازان و ایثارگران تجلیل بعمل آمد.
همچنین مسئولان شهرستان آبدانان با سه نفر از جانبازان دوران دفاع مقدس دیدار و از آنها دلجویی کردند.
شهرستان 49 هزار نفری آبدانان در 170 کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد و در دوران دفاع مقدس 850 جانباز،37 آزاده، 215 شهیدو هفت هزار و 500 رزمنده تقدیم نظام اسلامی کرده است.
خبرنگار: سیدحرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7174/9102
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.