سعید هژبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ارنا افزود: این جشنواره برای نوزدهمین سال پیاپی چهارم اردیبهشت و در آستانه سالروز بعثت پیامبر بزرگ اسلام(ص) برگزار می شود.
وی جلب و جذب کمک های مردمی برای ساخت و توسعه هر چه بیشتر مدارس و فضاهای آموزشی، همچنین تقدیر از افراد خیر مدرسه ساز و فعالان این حوزه و اعلام نیازهای حوزه آموزشی را از جمله اهداف برپایی جشنواره نوزدهم دانست.
هژبری با بیان اینکه این جشنواره با حضور خیرین بومی و غیر بومی مدرسه ساز در مجتمع امور تربیتی ایلام برگزار می شود ، گفت: رویکرد این اداره کل در برگزاری جشنواره امسال بجای ساخت و ساز مدارس جدید، ایمن سازی مدارس غیر استاندارد فعلی است.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام با اشاره به اینکه 90 مدرسه غیر استاندارد در استان وجود دارد، اظهار کرد: اعتبارهای دولتی برای استاندارد سازی این مدارس جوابگو نیست و در این زمینه نیازمند مشارکت افراد خیر هستیم.
وی یادآور شد: روند جذب مشارکت های مردمی برای ساخت مدرسه در این استان بویژه در سال های اخیر قابل توجه بود بطوریکه میزان مشارکت مردمی در جشنواره خیرین هجدم، بیش از 150 میلیارد ریال بود.
هژبری با بیان اینکه این استان در زمینه جذب کمک های مردمی و ساخت مدارس مشارکتی در ردیف استان های برتر کشور قرار دارد، اضافه کرد: در حاشیه برگزاری این جشنواره نمایشگاهی از تصاویر مدارس احداثی خیرین و نیازهای آموزشی استان ایلام بر پا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، 100 هزار دانش آموز در استان ایلام در بیش از یک هزار و 300 واحد آموزشی به تحصیل اشتغال دارند.
جشنواره خیرین مدرسه ساز همه ساله اردیبهشت ماه با هدف جلب کمک های مردمی برای ساخت مدارس برگزار می شود.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.