به گزارش ایرنا، محمدکریم محمدیاری روز دوشنبه در دیدار با فرماندار دهلران و بازدید از پروژه های روستایی این شهرستان اظهار کرد: این طرح ها در شهرستان ها تکمیل و در کارگروه استان بررسی و سپس به بانک ها معرفی می شوند.
وی افزود: سقف تسهیلات پرداختی به این طرح ها تا 20 میلیارد ریال است و اجرای طرح ها با هدف توجه به شعار سال در راستای تولید و اشتغال در روستاها در دستور کار هستند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام از تسهیلات کم بهره 10 درصدی در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: برای طرح های کشاورزی تسهیلاتی بین 50 میلیون ریال تا 2 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که متقاضیان در بخش تولید می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
محمدیاری با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراهای اسلامی تاکید کرد: با مشخص شدن ترکیب شوراهای اسلامی روستایی، آموزش و گردهمایی برای اعضای شوراها در راستای آشنایی با قوانین و مقررات برگزار می شود.
وی از راه اندازی 63 دهیاری جدید در سه ماهه اول سال جاری در این استان نیز خبر داد و گفت: با راه اندازی این دهیاری ها آمار دهیاری های استان از 256 دهیاری به 319 دهیاری افزایش می یابد.
فرماندار دهلران نیز در این دیدار بر لزوم توجه به عمران آبادانی روستاها اشاره کرد و افزود: توجه به ظرفیت های روستایی از دیگر موضوعاتی است که باید مد نظر قرار گیرد.
سید حسینعلی موسوی بر لزوم توجه دهیاران به امور روستاها در حوزه های مختلف تاکید کرد و گفت: طرح های اشتغال زایی در حوزه روستاها از مهمترین موضوعاتی است که منجر به بهبود معیشت مردم و جلوگیری از مهاجرت می شود.
وی آموزش دهیاران و برنامه ریزی بر اساس اولویت ها برای عمران روستاها را مهم دانست و یادآور شد: توجه به بودجه های عمرانی دهیاران در این شهرستان از موضوعات مهمی است که با توجه به وسعت شهرستان، تعداد روستاها و پراکندگی روستاها مد نظر قرار گیرد.
شهرستان مرزی دهلران در 220 کیلومتری جنوب ایلام بیش از 55 هزار نفر جمعیت دارد و تاکنون در 47 روستای این شهرستان دهیاری راه اندازی شده است.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7175 /6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.