خدای حکیم جابجایی شب و روز، حرکت فصول، تبدیل سال و تغییر حال را مسخر آدم نمود تا شاکر وی شوند، عمر و ایام، نفیس ترین انعام خدا است که در کادوی امانت، ارزانی آدم شد تا همچو دره گرانبها از آن صیانت کند.
اتلاف عمر، زندگی آدم را فنا و خشم خدای را نیز ببار می آورد زیرا عمر تنها سرمایه ای است که جبران نمی شود و تجدید نمی پذیرد، اهمیت عمر بقدری زیاد است که بواسطه اتلاف آن در دنیا، در سرای آخرت نیز ماخذه می شویم.
آدم همزاد ایام و اوقات است، بزرگی گفته است که عمر آدم شمشیری است که چنانچه تو آن را بکار نگیری او شما را قطع خواهد کرد، دکتر علی شریعتی نیز معتقد است که آدم یک بودن است و انسان یک شدن و این بودن و شدن ها فقط در ظرف زمان مقدور و و میسور است.
عمر یعنی حرکت و حرکت یعنی زنده ماندن، زندگی بسان توپی است که تا در حرکت است بدنبالش می دویم و هرگاه بایستد با پا لگدش می زنیم تا خود به حرکت در آییم، پس قدرشناسی عمر، ضامن سود و سعادت آدم است و سرمایه حیات او.
عمر و اوقات و ایام انسان به قوری با ارزش است که در سرای باقی اولین سئوال فرشتگان خدا از انسان مربوط به چگونگی صرف آن است، بنابراین عمر را غنیمت شماریم تا مغفول و مغلوب زمان نشویم، پاسدار اوقات و آرای خود باشیم تا سردار تاریخ بمانیم.
هم استانی های عزیز ایلامیم، حال که چنین است، بیاییم سکان کشتی عمر و سرمایه حیات خود را برای چهار سال آینده به کسانی بسپاریم که مانوس با دریا باشند و شکننده امواج، طومار تبار گرایی و علم ایلیاتی را به تاریخ بسپاریم.
اسب عقل و ارابه ایمان را در عالم بی آرام کاندیداها به جولان و غلیان در آوریم و هودج هدایت 48 ماه از منظومه حیات خویش را بدست کار کشتگان کار آزموده بدهیم تا در کلبه کیاست آرام گیریم و با قلبی مطمئن، لختی در سایه سار آسمان عقلانیت بیاساییم.
اینک که جمعی از عزیزان هم استانی ما، دل را به دعای مردم خوش کرده و امید به اعتماد آن بسته اند تا در سنگر شوراهای اسلامی شهر و روستا سهم سعادت شما را در ساحل سخاوت، پاسدار و نگهبان باشند، بیاییم، فکر را به جولان وا داشته، چشم را در فضای فضائل رها کنیم و عقل را حاکم و والی ولایت جان نماییم و کسانی را به نمایندگی خود به شوراهای اسلامی شهر و روستا بفرستیم که نگاه آنان، معرف تاریخ، تمدن و پیشبنیه پاربن ما باشد.

** شورای شهر در یک نگاه
شورا واژه ای است که برای اولین بار از زایش تفکر ایران باستان بر تارک تاریخ متجلی شد و در ادبیات سیاسی عالم به نقش و نمایی رسید.
این تشکل اثرگذار مدنی، پس از فراز و فرودهای زیاد، بواسطه سازگاری با عقل و اندیشه بشر، مورد تاکید و تایید شریعت اسلام نیز قرار گرفت و با افتخار و اقتدار، نام خود را در لفافه لطیف یکی از سوره های مبارک قرآن مجید جاودانه کرد.
شورای اسلامی شهر و روستا بر خلاف تصور برخی افراد و احزاب، یک جریان سیاسی نیست، بلکه یک تشکل اجتماعی است که به منظور ارائه خدمت بی منت به شهروندان و با رای مستقیم آنان شکل می گیرد.
شورای اسلامی بر اساس آموزه های علوم اجتماعی و خدمات شهری، یک پارلمان محلی و دارای منزلت و موقعیت ممتاز است که در صورت عدم انحراف از مسیر اصلی و دوری از حواشی و گیر و دارهای دست و پاگیر بی حاصل تبارگرایی و منافع شخصی، می تواند در سایه اعتماد مردم و بهره گیری از مشارکت اجتماعی آنان، بخشی از مشکلات و تنگناهای مبتلابه شهروندان را مرتفع کند، اگر بخواهیم، می توانیم.
خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.