سیدکمال الدین میرجعفریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت (بیش از سه سال و نیم) در زمینه احداث راه و بزرگراه در استان ایلام اقدام های موثر و مهمی انجام گرفت که نتایج بسیار خوبی از جمله تسهیل در تردد خودروها و کاهش حوادث رانندگی را همراه داشته است.
وی افزود: تا پیش از دولت یازدهم تنها 20 کیلومتر از راه های استان بزرگراه بود که این میزان هم اکنون به 111 کیلومتر افزایش یافته که نشان از توجه دولت به بخش زیرساخت های ارتباطی این استان است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: چهار خطه کردن مسیر حمیل - ایلام - مهران، مهران - دهلران - اندیمشک در چند قطعه، تونل های کبیرکوه و قلاجه از طرح های مهم و در دست اجرای این اداره کل است که هر کدام پیشرفت مناسبی دارند.
میرجعفریان تکمیل جاده حمیل - ایلام - مهران و مهران - دهلران - اندیمشک را از طرح های مهم و محوری استان ایلام دانست و یادآور شد: این طرح ها برای ایجاد ارتباط مناسب بین استانی و توسعه صادرات مرزی نیازمند توجه جدی از لحاظ اعتباری هستند.
وی از احداث و بهسازی 255 کیلومتر راه روستایی استان ایلام در دولت یازدهم خبر داد و گفت: احداث 65 کیلومتر راه اصلی، 19 کیلومتر راه فرعی و روکش آسفالت 665 کیلومتر راه اصلی از دیگر اقدام های این اداره کل برای توسعه زیرساخت های ارتباطی استان در بیش از سه سال و نیم فعالیت دولت یازدهم است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تکمیل و بهره‌ برداری از طرح های حوزه راهسازی این استان را نیازمند اعتباری بیش از 12 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به حجم بالای تردد در جاده های استان بویژه در ایام اربعین و همچنین تردد کامیون های نفت و گاز و حامل کالاهای صادراتی، راه های اصلی این استان نیازمند توسعه است.
میرجعفریان ابراز امیدواری کرد که با پیگیرهای انجام شده و دریافت به موقع اعتبار، استان ایلام از نظر راه های ارتباطی و شبکه زیرساختی توسعه یابد تا مسیری آسان با ترافیک روان برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی و صادرات کالا باشد.
به گزارش ایرنا، استان 20 هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای 111 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی است.
توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده ای از ایلام باعث شده این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان های همسایه از حیث راه از کم توسعه ترین مناطق باشد.
استان ایلام در حوزه ارتباطات هوایی تنها یک فرودگاه دارد و فاقد راه آهن است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.