در این یادداشت آمده است: مفهوم رفاه اجتماعی اشاره به راحت زیستن و استفاده حداقلی از امکانات است که مهمترین وجه آن زدودن یا کاهش فقر در جامع اشاره شده است.
تامین اجتماعی و رفاه حال شهروندان به عنوان ابزار ایجاد و استقرار عدالت اجتماعی در جهان امروز جایگاهی بس شگرف دارد؛ بطوری که در اکثر کشورهای جهان، سیستم نظام اسقرار رفاه و تامین اجتماعی بعنوان یک بخش حیاتی و بنیادی قلمداد می شود.
این امر چنان ضرورت دارد که امروزه تاثیر رفاه اجتماعی در افزایش بهره وری و کارآمدی و عملگرا سازی توسعه جامعه بیش از پیش سایه خود را بر اجتماع گسترانیده است و چنانچه این اصل حیاتی که نیروی انسانی و منابع انسانی، شرط توسعه قرار بگیرند، باید بشدت رفاه اجتماعی آنان نیز در نظر گرفته شود و در راه اعتلای آن تلاش اساسی انجام شود.
مفهوم رفاه اجتماعی اشاره به راحت زیستن و استفاده حداقلی از امکانات است که مهمترین وجه آن زدودن یا کاهش فقر در جامعه است و نیز به معنی خوب بودن و خوب شدن و در تشریحی وسیع تر، حالتی از مناسب بودن است که به آسایش فکری و جسمی اطلاق می شود.
حال با توجه به اهمیت پدیده ای رفاه اجتماعی و جایگاه ویژه صنف کارگران بعنوان سرمایه های سعادت اجتماعی که نبض جامعه هستند و نعمت خداوند در اجتماع و موهبت های پر از محبتی هستند که بی ریا آوازگر مهربانی هستند با دستانی پینه بسته و همت بلندی که سرافرازی ایران را با کار در جان و پیکر و تن خود پایدار کرده اند.
کارگران بزرگ منش های والایی هستند که ماندگاری و پیوستگی زندگی خود را هر صبح با یاد و نام مولا علی (ع) آغاز می کنند و در فرجام کار با تنی نیرومند نانی حلال بر سر سفر می برند، باید دستانشان را بوسید و از شورانگیزی ادب شان درس ها آموخت.
لذا با این پیشینه، می طلبد که شهرداران استان در یک اقدام اخلاقی و خیرخواهانه و به پاس شایستگی خوی و خیم کارگران و باور بازوان پولادینشان و مهرآگین محبت شان، در تمامی شهرهای استان، نسبت به ساخت جایگاهی مناسب در شان کارگران اقدامات لازم را بعمل آورند تا انشالله شاهد مکانی مناسب در جهت:
1. اعتبار بخشیدن عملی به عدالت، رفاه و تامین اجتماعی و برابری حقیقی انسان ها باشیم.
2. اعتبار بخشیدن به حریم و حرمت ها و رفاه حال کارگران در راستای ارزشمندی کار و درآمد حلال باشیم.
3. اعتبار بخشیدن به اصناف عمومی اجتماعی کارگران در کنش های روزانه و هنگام استراحت و ایجاد مکانی برای فرصت های زیستی باشیم.
4. بدنبال ایجاد چتر حمایتی و ایمنی تحول گرایی در جهت بهره گیری از اقدامات حداقلی برای کارگران باشیم.
5. بدنبال مدون سازی مکان ها در جهت سهولت سازی و اطلاع کارگران برای انتخاب کار باشیم.
6. مدون سازی سیستم مدیریت شهری و یکپارچه سازی امکان کار کارگران خدمات عمومی باشیم.
7. مدون سازی نظم اجتماعی و انسجام صنفی و وجدان عمومی در حوزه عدالت توزیعی و عدالت تعاملی اقدامات لازم و کافی انجام بگیرد و شاهد محیط های امنی در تمام فصول سال برای کارگران باشیم.
منبع: سایت خبری راسان خبر ایلام
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.