مهندس «محمدرضا مروارید» در همایش برجام، فرصت‌ها و پیامدها در آبدانان اظهار کرد: این توافق جهانی که با هدایت مقام معظم رهبری، ذکاوت حقوقی ریاست جمهوری، مقاومت مردم و در سایه مجاهدت و فداکاری شهیدان انقلاب اسلامی بدست آمده، دستاوردهای پرباری برای کشورمان داشته است .

وی توافق با قدرت‌های بزرگ دنیا را یک موفقیت برای کشور دانست و افزود: موضوع انرژی هسته‌ای و فرآیند برجام، یک طرح بسیار بزرگ است که پس از طی مراحل مختلف و تحمل مشکلات مضاعف، حاصل شد و فراتر از خط و نشان‌های حزبی و سیاسی، متعلق به اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با تلاش عالمانه دکتر روحانی به سر منزل مقصود رسیده است .

مروارید با تجلیل از مقام و منزلت دانشمند هسته‌ای کشور شهید داریوش رضایی‌نژاد تاکید کرد: پیش از توافق برجام، اعتبار جهانی ایران اسلامی به فراموشی سپرده شد و هیچ کشوری حاضر نبود حتی در قالب دریافت پول نقد، هیچ کالایی به ایران بفروشد .

به گفته استاندار ایلام، هم اکنون با برنامه‌ریزی و هوشمندی ریاست جمهوری، تعامل با جهان ارتقا یافته، سقف سهمیه فروش نفت ایران از 800 هزار بشکه به نزدیک به چهار میلیون بشکه رسیده و صاحبان صنایع سنگین اکثر کشورهای بزرگ نیز حاضر به تهیه و تحویل انواع کالاها به کشورمان شده‌اند .

وی با تاکید بر اینکه پس از اجرایی شدن توافقنامه برجام تاکنون 50 هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی این استان اختصاص و هزینه شده است، عنوان کرد: قبل از دولت یازدهم، تورم در کشور 40 درصد بود و کشور در آستانه یک جنگ خونین قرار داشت و حیثیت ملی به تاراج رفته بود، اما الان با اجرایی شدن برجام، ایران در یک مسیر درست و عقلانی قرار گرفته و یکی پس از دیگری شاهد موفقیت و تحول در عرصه‌های ملی و جهانی هستیم و ایران اسلامی نیز در جمع کشورهای دارای صنعت هسته‌ای قرار گرفته است.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612265
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.