حجت الاسلام حسن شهیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امامزاده علی صالح(ع) پذیرای بیشترین مسافران نوروزی بود، اظهار کرد: همچنین روزانه 100 هزار گردشگر به صورت نفر روز از زیارتگاه ها و بقاع متبرکه این استان دیدن کردند.
وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری که در 25 زیارتگاه این استان همزمان با تعطیلات نوروزی امسال اجرا شد، افزود: این طرح از 25 اسفند پارسال آغاز شد که در قالب آن برنامه های مختلفی برای زائران اجرا شد.
حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه این طرح برای ششمین سال متوالی در این استان همزمان با سراسر کشور اجرا شد، یادآور شد: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در جوار بقاع متبرکه نظیر برپایی خیمه های معرفت، پاسخگویی به سوالات شرعی، اجرای مسابقه، اقامه نماز جماعت و آیین تحویل سال از جمله این برنامه ها بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام از اعزام 30 مبلغ روحانی به زیارتگاه های مناطق مختلف این استان در راستای اجرای طرح آرامش بهاری نیز خبر داد و تاکید کرد: از این تعداد 20 نفر بومی و 10 نفر نیز روحانیون اعزامی از حوزه های علمیه قم بودند که در زیارتگاه های اجرا کننده طرح آرامش بهاری استقرار یافتند.
حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه زائرسراهای زیارتگاه های استان برای رفاه حال زائران به امکانات لازم تجهیز شدند، از افزایش میزان بازدید مسافران نوروزی از زیارتگاه های این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
به گفته وی، در ایام تعطیلات نوروزی پارسال در مجموع یک میلیون و 500 هزار نفر روز به زیارت بقاع متبرکه این استان مشرف شدند در حالیکه امسال این میزان به بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر رسید.
به گزارش ایرنا، وجود بیش از 60 بقعه متبرکه در جای جای استان ایلام رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه بخشیده است.
این اماکن مذهبی موجب جذب گردشگر به این استان بویژه ایام تعطیلات نوروزی است.
امامزاده علی صالح (ع) در بین امامزاده های استان ایلام از حیث آمار بازدید کنندگان مشهورترین امامزاده استان محسوب می شود، این مکان متبرک در 20 کیلومتری شهر ایلام به طرف مهران در منطقه ای به نام صالح آباد قرار دارد و در بین مردم ایلام به خاص علی مشهور است.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.