مجتبی میهن پرست روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وضعیت جوی این استان طی امروز صاف تا قسمتی ابری است که از فردا (اواخر روز جمعه) با نفوذ سامانه بارشی به نسبت قوی، بارندگی ها به صورت رگبار باران، رعد و برق نقاط مختلف استان را در برخواهد گرفت.
وی با بیان اینکه در برخی نقاط استان نیز بارش ها به صورت تگرگ همراه با وزش باد شدید خواهد بود، افزود: در مدت استقرار این سامانه، دمای هوای مناطق مختلف این استان کاهش می یابد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام تاکید کرد: اوج بارش ها در روز شنبه بوده که احتمال آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد وسائل نقلیه به خاطر شدت بارش ها نیز وجود دارد.
میهن پرست یادآورشد: این سامانه از روز یکشنبه هفته آینده تضعیف شده و به تدریج از آسمان استان خارج خواهد شد.
وی گفت: به علت وزش باد شدید احتمال نفوذ گرد و غبار به آسمان برخی مناطق این استان بویژه شهرهای مرزی در روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده نیز دور از انتظار نیست.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در سال بارشی 96 - 95 نسبت به سال گذشته با کاهش محسوس نزولات جوی همراه بود و سالی کم بارش و خشک سال را پشت سر گذاشت که البته از ابتدای امسال تاکنون شاهد بارش های ممتدی بوده است.
شهر ایلام از ابتدای فصل بارش تاکنون شاهد 341 میلی متر بارندگی بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 56 درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت 26 درصد کاهش بارندگی داشته است.
در میان مناطق مختلف این استان شهر ایوان با 517 میلی متر بیشترین بارندگی و مهران با 125 میلی متر کمترین میزان بارش ها را از ابتدای فصل بارش تاکنون به خود اختصاص داده اند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.