به گزارش ایرنا، امروز که می خواست در لباس سپید خانه را ترک کند، نگاه نگرانش که در این لحظه باشکوه پر از اشک بود مشتاقانه تو را جستجو می کرد، می دانم همسرم او را از آسمان های دیدی و بدرقه اش کردی اما جای خالی ات عجب در این سال های سال مرا شکنجه داد.
بخشی از خاطرات مادر را ورق می زند و اشک چشمانش را تر می کند، امروز سی و هفتمین سالگرد شهادت پدر بود، او در زمان شهادت تنها چهار ماه داشت و هیچ خاطره و لحظه ای از مهر پدر در ذهنش نیست، تنها یک قاب عکس و نگاهی سرشار از مهر بی پایان، همیشه دلتنگی اش را با عکس هایش واگویه کرده و هر نمره بیست را پشت قاب عکس می گذاشت تا به دخترش افتخار کند.
شاید کمتر کسی باور کند که با این سن و سال هر لحظه در انتظار دیدار اویم و برای نبودش دلتنگم. لحظه های سخت و طاقت فرسای بیماری و رنج مادر را با تمام وجود لمس کردم و آسمان خانه ام را همیشه تار دیدم زیرا که معتقدم آبی آسمان همه از آن پدر است و حالا که در خانه ما صدای مردانه اش نمی پیچد پس گرما، آرامش و رنگ آبی معنا ندارد.
شکوفه داشت از پدرش می گفت و دلتنگی هایش، از رنج مادر و سال های سال غم هایش که در دل انباشته بود و برای اینکه او دلتنگ بابا نشود، شبانه تنهایی اش را می گریست تا دخترش نبیند.
می گفت: شاید باورتان نشود اما با این سن و سال هنوز هم دلتنگ بابا هستم و به خاطر اینکه تنها نباشم و مادرم کمتر دوری مرا تحمل کند پس از ازدواج از همسرم خواستم تا مادرم هم با ما زندگی کند.
اینک از تهران به ایلام آمده ایم تا بر سر مزار پدر برویم، مادرم هم همراهم است و عهد کرده ام تا زنده هست و زنده ام از من جدا نشود.
خوشبختانه همسرم با من موافقت کرده است و با حضور مادرم در نبود من که بیشتر ساعات در مطب هستم از زندگی ام و بچه هایم مواظبت می کند.
به شهادت رسیدن خیل عظیمی از جوانان رشید در هشت سال دفاع مقدس چه بچه هایی را بی پدر کرد و چه همسران و مادرانی را تا ابد در حسرت دیدار عزیز گذاشت و قهرمانان جاودان ایران شدند را باید پاسداشت زیرا به حرمت خون آنان و تحمل و بردباری خانواده های معززشان است که ما اکنون آرامش، امنیت و آزادی را افتخار و اقتدار خود می دانیم.
امروز 22 اسفند به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده، زنانی شیر دل و صبوری که سال های سال فراغ عزیز در دل دارند و خم به ابرو نمی آورند و در این روزگار سخت تمام مشقت ها و بار زندگی را به دوش می کشند تا اجاق خانه شان خاموش نشود.
شیر زنانی که یک تنه سه تا چهار بچه قد و نیم قد را تنهایی به ثمر رساندند تا خجالت زده همسران شهیدشان در روز قیامت نشوند.
امروز بسیاری از فرزندان شهدا که به درختان پرباری تبدیل شده اند و هر کدام در کسوتی مشغول خدمت در نظام جمهوری اسلامی هستند ثمره خون شهدا و سال ها رنج، مشقت و بردباری همسران صبر شان هستند.
امروز روز تکریم مادرانی است که باید تا قیامت در انتظار و فراغ میوه دل شان بمانند و تنها دل خوشی شان حضور بر مزار همسر، قرائت فاتحه و ریختن گلاب بر سنگ مزار عزیزشان باشد.
امروز روز تکریم از همه زنان بزرگوار و شیر زنی است که اسوه صبر و الگوی خود را از شیر زن کربلا تاسی جسته اند و با تمام وجود برای حفظ عزت و زندگی خویش تلاش کرده اند.
امروز روز پاسداشت شیر زنانی است که اسوه صبر و مقاومت اند و وجود آنان مالامال از عشق به نظام و امام و رهبری است.
باشد که در قیامت با زهرای مرضیه (س) به پاس این همه صبوری و مقاومت محشور شوند.
شادی روح همه شهدا و سلامتی مادران، همسران و فرزندان شهدا صلوات
16 تا 22 اسفند به عنوان هفته بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.