مسعود همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 120 تن از این مقدار گوشت مرغ منجمد و 15 تن گوشت گوساله وارداتی منجمد است که تا کنون 43 تن گوشت مرغ و 500 کیلوگرم گوشت قرمز توسط مصرف کنندگان ایلامی خریداری شده است.
وی افزود: توزیع این اقلام خوراکی پر تقاضا از 15 اسفند آغاز شده و تا 25 همین ماه ادامه دارد که در صورت تقاضای بازار افزون بر تمدید مهلت زمان عرضه این شرکت نیز هیچ محدودیتی برای تامین گوشت قرمز و سفید مورد نیاز بازار استان ندارد.
همتی در خصوص عاملان فروش و توزیع گوشت منجمد سفید و قرمز نیز یادآور شد: در شهرستان ایلام 9 عامل و در دیگر شهرستان ها نیز یک عامل فروش و توزیع با معرفی و تایید ستاد تنظیم بازار انتخاب شده اند و سهمیه گوشت هر شهرستان از سوی ستاد تنظیم بازار استان تعیین می شود.
وی گفت: نرخ فروش این اقلام خوارکی پرمصرف به خریداران از سوی ستاد تنظیم بازار مصوب و تعیین شده و بر اساس بخش نامه این ستاد هر کیلوگرم مرغ 55 هزار ریال و گوشت قرمز 235 هزار ریال برای مصرف کننده قیمت گذاری شده است.
به گزارش ایرنا، هر سال در آستانه نوروز با توجه به تقاضای بالا قیمت اقلام پرمصرف خوراکی از جمله مواد پروتئنی روندی افزایشی به خود می گیرد که این وضعیت مردم را در خرید کالاهای مورد نیاز با مشکل و چالش مواجه می کند.
گوشت قرمز و سفید از جمله کالاهای پرمصرف با تقاضای بالا است که از نرخ ثابت و پایداری برخودار نیست و قیمت شناور آن مردم و بازار خرید را سردرگم می کند.
به منظور تنظیم بازار مصرف همواره در هفته های پایانی سال ستاد تنظیم بازار استان ایلام اقدام به توزیع گوشت قرمز و سفید می کند و امسال نیز مانند سال گذشته برای رفاه حال مردم شرکت پشتبانی امور دام مقادیر قابل توجهی انواع گوشت روانه بازار مصرف کرده است.
توزیع این اقلام غذایی موجب آرامش و ثبات نسبی در بازار مصرف و نیز کاهش قابل توجه قیمت گوشت گرم قرمز و سفید می شود به گونه ای که اکنون گوشت مرغ گرم از قیمت 80 هزار ریال ماه های گذشته به کیلویی 44 هزار ریال کاهش یافته است.
عرضه گوشت مرغ و گوساله منجمد در بازار مصرف استان 600 هزار نفری ایلام با استقبال مناسب خریداران مواجه شده و رضایت مندی مردم از تثبیت قیمت گوشت منجمد و کاهش قیمت گوشت گرم را به دنبال دارد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.