به گزارش ایرنا، رضا احمدی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: اقدامات انجام گرفته در حوزه کنترل این کانون ها کافی نیست و باید به این موضوع جدی تر نگاه و توجه شود.
وی افزود: یکی از موارد آزار دهنده در این استان ریزگردهای ورودی از کشور عراق است که بخشی از کانون های گرد و غبار در استان واسط با رایزنی استان ایلام در حال نهال کاری است و فردا نیز 60 هزار اصله نهال مقاوم برابر گرما و بی آبی برای کاشت به این استان ارسال می شود.
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد آتش سوزی ها و کاهش 85 درصدی این پدیده مخرب یادآور شد: علاوه بر تجهیزات و امکانات و اقدام های امسال برای سال 96 مبلغ 90 میلیارد ریال اعتبار برای خرید و تامین تجهیزات و امکانات به منظور پیشگیری و کنترل آتش سوزی به استان ایلام اختصاص یافته است.
وی همچنین از توزیع یک میلیون اصله نهال از انواع مختلف بین مردم، نهادهای دولتی، مناطق شهری و روستایی در هفته منابع طبیعی و تا پایان اسفندماه سال جاری خبر داد.
به گزارش ایرنا، در این نشست معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نیز گزارشی از اقدام های انجام شده از جمله 58 طرح مطالعاتی در حوزه آبخیزداری، طرح پنج هزار هکتار جنگل کاری در مهران، تهیه 300 هزار هکتار کاداستر، صدور 650 رای به سود اداره کل توسط مجامع قضایی در تقابل با متصرفان اراضی ملی، خلع ید 250 هکتار از اراضی ملی، تلاش برای مشارکت و توانمند سازی جوامع محلی برای احیا و حفاظت منابع طبیعی ارائه کردند.
به گزارش ایرنا، از 2 میلیون هکتار وسعت استان ایلام یک میلیون و 700 هزار هکتار آن را اراضی طبیعی تشکیل داده که 641 هزار هکتار آن جنگل است که بیشترین بخش جنگلی استان را درختان بلوط تشکیل می دهد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.