یارالله نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود ابلاغ مصوبه بخشش جرائم و سود وام های بانکی مجلس شورای اسلامی و دولت از سوی بانک مرکزی، برخی بانک ها به این موضوع بی توجه هستند.
وی افزود: در حالیکه دولت و مجلس، بانک ها را موظف و مکلف به بخشودگی جرائم و سود وام های زیر یک میلیارد ریال کرده اند، برخی بانک ها با استناد به بخشنامه و دستور العمل داخلی خود این قانون را اجرا نمی کنند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تاکید کرد: بانک ها نباید با اضافه کردن بند یا مواردی به این مصوبه به سخت تر کردن شرایط بخشودگی جرایم دیرکرد و سود اینگونه وام ها اقدام کنند.
نصیری یادآور شد: برخی از بانک ها به شرایط کشور، استان و لزوم حمایت از تولید و اشتغالزایی توجهی نداشته و در جهت رفع مشکل خود و مشتریان بدهکار برای تسویه بدهی های سررسید گذشته زیر یک میلیارد ریال اقدامی انجام نمی دهند.
وی اضافه کرد: تمرکز بانک ها نباید تنها به کسب سود حداکثری از مشتریان محدود شود بلکه باید برای اینکه به منافع خود برسند دستورالعمل ساده تری برای اجرایی شدن قانون ابلاغی مجلس شورای اسلامی صادر کنند.
نصیری گفت: ضروری است که بانک ها به عنوان مجری سیاست های کلی نظام اقتصادی کشور در اجرایی کردن مصوبه بخشودگی سود و جرایم دیرکرد وام های زیر یک میلیارد ریال در بازه زمانی مشخص طبق دستورالعمل ارائه شده از سوی بانک مرکزی عمل کنند.
به گفته وی، تعداد کمی از صاحبان صنایع در این استان مشمول استفاده از این مصوبه مجلس هستند که برخی از بانک های عامل و طرف حساب این افراد، با اتخاذ تدابیر و اعمال دستورالعمل های سختگیرانه موانعی بر سر راه این بدهکاران ایجاد کرده اند تا امکان استفاده از مصوبه مجلس و دولت را نداشته باشند.
به گزارش ایرنا، مجلس شورای اسلامی چندی پیش مصوب کرد جرائم دیرکرد و سود وام‌های زیر یک میلیارد ریال در صورت تسویه اصل بدهی تا پایان سال جاری بخشوده شود.
میزان بالای جرایم دیرکرد و سود بانکی از دلایلی بود که در افزایش حجم بدهی بدهکاران موثر بوده و این موضوع به کاهش توان و انگیزه بدهکاران برای تسویه بدهی های خود منجر شده است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.